Ett skönhetsparadis på Daisy Beauty Expo 2015

DBexpo15Jag är just hemkommen från Stockholm där jag har varit på Daisy Beauty Expo 2015 under lördagen, en mässa för skönhetsjournalister, skönhetsbloggare och livsstilsbloggare. Eventet höll hus på Tändstickspalatset(Lundqvist/Lindqvist), en maffig byggning som stått där den står sedan 1928. Jag möttes med Aida från Aidasmakeup innan eventet och åkte dit ihop, vi hängde såklart på låset just innan 8 där eventet öppnades. Under dagen kunde man gå på föreläsningar, kika på olika märkens montrar (Det var många!) och mingla med både gamla och nya bekanta. Vi fick kika på Dior's vårkollektion, provklämma på L'Occitanes nya produkter och lacka naglarna hos Frida Selkirk (Jag valde Louboutin, Ciaté och så Minx på en nagel). Vi kollade på eco-produkter hos Turkos, snackade fotvård hos Apoteket och klämde på gamla och nya produkter hos REN.  Depend släpper dessutom en ny typ lack som ska hålla i upp till 7 dagar, mer om det senare (Men det såg spännande ut!). Vi kikade på så många märken att det är svårt att få plats med dom i ett enda inlägg, men vi har generöst med produktprover med oss hem så det kommer säkerligen mer information senare! Såhär dagen efter är jag inte bara hes, min hjärna är så fullproppad med information och intryck att jag nästan inte vet vad jag ska göra. Jag är glad och lycklig över att kunna träffa alla mina skönhetsbloggarkollegor, folk som man har mailat och kommunikerat med i flera år (Vissa nästan 5 år) men som man aldrig har träffat. Det är inte ofta man får den möjligheten! På bilderna ovan kan ni se bl.a. Annica Joensuu från SHR, Beleza-Tina, Aida från Aidasmakeup (Som jag lånade två av bilderna ovan från), Frida Selkirk och Aida från Aidalovesmakeup. Ungefär hela skönhetsbloggarsverige var dock på plats så det är bara jag som inte var så bra på att fånga resterande deltagare på bild. Tusen tack till Kicki och Sam på Daisy Beauty för att jag fick komma och uppleva så mycket kul på bara en dag, dagen var över så snabbt och jag ville inte att den skulle vara över.

Kommentarer:

1 Ann-Sofie/Colour it:

Ni verkar ha haft en toppendag, så synd att min examen hamnade på samma dag som detta. Men jag får hoppas att det kommer fler tillfällen och sen får jag ta del av era blogginlägg och foton. :-)

2 Recension: REN Neroli & Grapefruit Body Wash » Honi Beauty:

[…] provsniffade REN’s “Neroli & Grapefruit Body Wash” under Daisy Beauty Expo häromveckan och föll direkt som en fura för doften. Neroli är en olja som utvinns från blommor […]

3 Bosch: Style to go Hårfön » Honi Beauty:

[…] som alla hotellrum alltid har. Därför blev jag lite extra glad när Bosch medverkade på Daisy Beauty Expo och hade produktprover på deras tre “Style-to-go” verktyg till håret. Style-to-go […]

Kommentera här: