The Body Shop - Fuji Green Tea

New T Tree Group HR__INFGTPJ014Den 24:e Mars släpper The Body Shop en ny hudvårdsserie vid namn "Fuji Green Tea". Gemensamt för dom flesta produkter är att The Body Shop pushar mycket på att antioxidanterna från grönt te är bra till att mjukgöra och fräscha upp huden. Kollektionen, som består av nio produkter, innehåller bland annat ett Bath Tea som med en infuser ska läggas i badkaret. Det fungerar alltså som en te-kopp men storlek XL, ett spännande koncept som jag aldrig har hört om tidigare. Jag är väldigt sugen på att testa Fuji Green Tea Eau De Cologne vars doftnoter består av bl.a. Citron, Mandarin och grönt te som Toppnoter och Viol och Jasmin som Hjärtnoter. Det låter helt klart som en blandning för mig, mild men fräsch! Även Fuji Green Tea Body Scub låter väldigt intressant. Jag ser definitivt fram emot att dofta på serien, jag har hört att doften i överlag är relativt mild så det är säkerligen en serie som passar många.

I serien:

  • Fuji Green Tea Bath Infuser (60 kr)
  • Fuji Green Tea Bath Tea (225 kr/300g)
  • Fuji Green Tea Body Scrub (225 kr/200ml)
  • Fuji Green Tea Exfoliating Soap (60 kr/100g)
  • Fuji Green Tea Body Wash (85 kr/250 ml)
  • Fuji Green Tea Body Butter (185 kr/200 ml)
  • Fuji Green Tea Body Lotion (155 kr/250 ml)
  • Fuji Green Tea Body Sorbet (165 kr/200 ml)
  • Fuji Green Tea Eau de Cologne (195 kr/100 ml)
2963-Fuji green tea bath tea HR__INFGTPJ010 Fuji Green T Body Scrub HR__INFGTPJ012 Green Ta Soap HR_INFGTPJ007

Kommentarer:

1 Gelic' nail art:

Intressant. Kul grej med "badteet" ^^

2 Unboxing: The Body Shop Fuji Green tea + nya Drops of Youth produkter » Honi Beauty:

[…] hittade jag godbitar från den kommander serien “Fuji Green Tea” som jag skrev ett inlägg om häromdagen samt två nytillskott till “Drops of […]

3 Recension: The Body Shop Fuji Green Tea Body Scrub » Honi Beauty:

[…] har jag testat större delen av produkterna ur The Body Shop’s kommande serie Fuji Green Tea som släpps nu på Tisdag(24/3) så det är tid till ett par recensioner. Idag tänkte jag prata […]

Kommentera här: