Recension: Viva La Diva Eye Candy palette

viva la diva eye candy palettePaletter är helt klart min "Guilty pleasure" när det kommer till smink, gärna paletter som är fullproppade med ögonskuggor. När jag är hemma i Sverige och besöker så brukar jag klämma lite på Viva La Diva's produkter eftersom vi inte har märket här i Danmark. Ögonskuggepaletten Eye Candy släpptes (Om jag kommer ihåg rätt) runt Julen 2014 men finns fortfarande kvar i butik och på nätet. Själva designen på paletten verkar vara väldigt inspirerad av Too Faced men eftersom jag gillar Too Faced's lite gulliga produkter så tycker jag även att Eye Candy är väldigt fin. Paletten innehåller 14 ögonskuggor i varierande finishes, det finns både glitterbomber som svarta silverglittriga "Party Time" men även matta skuggor som chokladbruna "Chocholate". Eye Candy innehåller en bra variation av neutrala och mer färgglada skuggor så det finns något både till vardags och till fest. Med paletten medföljer även en Eye Primer som jag inte alls fattade tycke för, den luktade lite som en blandning av trälim och plast och jag valde därför att använda min vanliga primer istället. I överlag tycker jag att ögonskuggorna håller bra kvalitet med Periwinkle-blå "Sweeter" som största undantag. Sweeter är tyvärr väldigt dåligt pigmenterad och applicerar lite fläckigt, synd på sådan en fin nyans. Jag hade också lite problem med att applicera underbart metallicblå "Tasty", jag ville ha den snygga jämna metalliska finishen men kunde inte få till det med bara primer och borste då den bara försvann hur mycket jag än packade på. Med ett Mixing Medium kunde jag dock få till det mycket bättre. I överlag är dom skimriga skuggorna bättre än dom matta, fast jag har verkligen fattat tycke för både Candy Rain och Chocholate som jag har använt i ögats veck som utsuddnings-skuggor. Glittriga Party Time är helt galet intensiv samtidigt som den glittrar som bara sjutton. Ofta har jag problem med att denna slags skuggor mister allt glitter så fort man försöker lägga det på ögonlocket men inte denna, impad!
  • Pris: 199 kr (Ca 14 kr/skugga).
  • Innehåll: 14 skuggor, 1 primer samt 1 dubbeländad borste.
  • Finns hos: Åhlens, Bubblebox etc.
  • Mitt betyg: 4/5

viva la diva eye candy palette2viva la diva eye candy swatches2viva la diva eye candy swatches3viva la diva eye candy swatches4viva la diva eye candy swatches1 DSC_0226Cookie på inre delen av ögonlocket, Cheer på yttre delen av locket uppe och nere och blendat upp mot ögats veck. Chocholate i ögats veck samt på ögonbrynen. Glittriga Party Time som eyeliner. Harmony på nedre inre delen av fransraden.


Kommentarer:

1 Ninni:

Ser otroligt fin ut ändå... och fin sminkning!

2 Ann-Sofie/Colour it:

Åh det är sååå härligt med paletter, håller med dig. Harmony såg superfin ut. :-)

3 Emelie/Nails and all that jazz:

Vilken fin palett! Och jättefin sminkning. Kul att hitta sådana här trevliga budgetvarianter.

Kommentera här: