Recension: Maybelline"Lash Sensational"Mascara

maybelline lash sensational mascaraMaybelline lanserar en ny mascara som heter Lash Sensational som jag redan har blivit störtförälskad i. Lash Sensational har en lite udda gummiborste som är böjd med långa borsthår på ena sidan och väldigt korta på den andra sidan. Jag applicerar först med sidan med kortare borsthår för att få rikligt med mascara över fransarna och separerar sedan med motsatt sida. Nyansen är härligt bäcksvart och mascaran går att bygga upp ett par lager utan att den ser klumpig ut (Se nedan där jag har 1 lager på vänstra sidan och 2 lager på högra). Jag har inte upplevt att den fäller eller att färgen överförs till huden så hållbarheten är också på topp, men den är trots bra hållbarhet lika lätt att tvätta bort som vilken annan vanlig mascara som helst. Nu böjer jag ju aldrig mina fransar (You heard me) då jag tycker att det skadar dom för mycket, så jag blev väldigt förvånad när Lash Sensational liksom borstade upp fransarna som sedan förblev böjda när mascaran torkat. Det är extra uppenbart på det högra ögat på bilden nedan om man jämför med det vänstra. I överlag är jag väldigt imponerad, Lash Sensational ger maffig volym, härlig svärta och sitter som berget trots att den inte är vattenfast. Tummen upp! Släpps i butik under denna vecka.
  • Pris: 139 kr.
  • Finns hos: Kicks, Åhlens etc.
  • Mängd: 9,5 ml
  • Mitt betyg: 5/5
maybelline lash sensational mascara2 maybelline lash sensational mascara3.png

Kommentarer:

1 Gelic' nail art:

Nämen, detta kanske är något för mig! Bra inlägg ^^

2 Linnea:

Denna blir jag sugen på att testa! Plus för snygg förpackning också, haha.

3 Maybelline Lash Sensational Mascara |:

[…] var några av mina beautybloggande kollegor har att säga om saken, Beauty by K, Wysteriia och Honi har testat och […]

4 Wysteriias skönhetsblogg:

Fastnar på locket åt mig, buuuhuu...för den är så jäkla bra i övrigt!!

5 Recension: L’Oreal Miss Manga “Punky” Mega Volume » Honi Beauty:

[…] lättare att jobba med, men jag föredrar jag definitivt Maybelline’s Colossal Go Extreme och Lash Sensational. I överlag påminner den faktiskt rätt mycket om Isadora’s Flashing Volume som också ger […]

Kommentera här: