Recension: Maybelline"Dream Wonder Nude"Fluid-touch foundation

maybelline dream wonder nude foundation recension2.pngDet här med tunna foundations med konsistens som mest liknar vatten är verkligen den största trenden inom skönhetsvärlden just nu. För ett tag sedan recenserade jag Isadora's nya "Nude Sensation" och idag ska vi kika på Maybelline's "Dream Wonder Nude" (Som heter Dream Wonder Fluid i t.ex. USA). Maybelline beskriver Dream Wonder Nude som en "Otroligt lättflytande foundation som smälter på huden och ger maximal täckning utan att ge en kakig känsla". DWN kommer i fem nyanser och jag har dom fyra ljusaste, den som saknas heter 40 Fawn och är alltså den mörkaste i sortimentet. Jag har använt nummer 10 "Ivory" men den är snäppet för mörk för mig nu under vintern, jag tror dock att nyansen blir klockren under sommaren. Innan användning ska man skaka flaskan, något som DWN har gemensamt med tidigare nämnda Nude Sensation och Chanel's liknande Vitalumiere Aqua. Inne i locket sitter en lång pinne som man kan använda till att dutta foundation på baksidan av handen, fingrarna eller direkt i ansiktet. Det första som slår mig när jag applicerar denna är den starka doften av alkohol, den avdunstar dock så snart man har jobbat in produkten i huden och det är alltså alkoholen som gör produkten så lättflytande. Jag har testat flera olika applikationsmetoder men får helt klart snyggast resultat med fingrarna. Finishen är snygg och ser väldigt naturlig ut, men framhäver stora porer och eventuellt torra partier då extra produkt liksom sugs fast i torrheten (Det är dock mest om man sitter och närstuderar i spegeln som man kan se detta). Jag rekommenderar alltså att man använder en primer om man har stora porer eller torr hud. I övrigt har jag inget att klaga på, täckningen är medium men uppbyggbar, finishen är väldigt snygg och naturlig och känns varken torr eller flottig. Jag önskar att doften var mindre stark men eftersom den försvinner så snabbt så kan jag se bort från det.
  • Pris: 149 kr
  • Finns hos: Kicks, Åhlens etc.
  • Mängd: 20 ml
  • Mitt betyg: 4/5.
maybelline dream wonder nude foundation recension.png

Dream Wonder NudeUtan DWN                                                                Med DWN


Kommentarer:

1 Emma P:

Jag tycker flaskorna är så jäkla fula men bortsett från det verkar den ju bra!

2 MITHA:

Perfekt , sitter bra hela dagen 5/5

Kommentera här: