Recension: Anastasia Brow Duality (Camille/Sand)

anastasia brow duality.pngIdag ska vi kika på en dubbel-ändad knubbig penna från Anastasia Beverly Hills. Brow Duality är en slags highlighterpenna som är menad till användning under brynet (På brynbenet). Jag har färgkombinationen Camille/Sand där Camille är helt matt och Sand är skimrig. Camille har en lite mer varm persiko-ton än Sand som är har en champagne-nyans som är väldigt kall i tonen. Det här är en sådan produkt som man bara kan slänga på, blenda med ett finger och springa ut genom dörren. Bägge sidor har en lite torrare konsistens samtidigt som dom är välpigmenterade och lätta att applicera. Jag upplever att den lite torrare formulan gör att produkten sitter längre på huden, kladdigare eller mer krämiga produkter behöver ju nästan alltid fixeras med ett puder och det behöver man inte göra med dessa. Sand ger ett så snyggt diffust glow som inte ser sådär jätteuppenbart ut men som ändå öppnar upp blicken lite och drar fokus till brynbenet. Glitter och glamour till all ära men till vardags gillar jag inte (alltid) att se ut som en glitterbomb och då är det bra med en skimrig del som ger ett visst glow men som inte förvandlar brynbenet till ett discogolv i Saturday Night Fever. Om vi nu ska vara helt svenska så kan jag väl säga, den är lagom, på ett bra sätt.
  • Pris: 209 - 235 kr.
  • Mängd: 4,8 gram.
  • Finns hos: Kicks, Eleven.se etc.
  • Mitt betyg: 5/5
anastasia brow duality2.pnganastasia brow duality3.png

Kommentera här: