Nyshoppat: Mac"Gunner"lipstick (Nasty Gal 2015)

mac nasty gal gunner lipstick.pngJag har gått och suktat efter Mac's läppstift "Gunner" sedan det släpptes med Nasty Gal kollektionen i December i USA. Kollektionen dök upp i Sverige(Och Danmark) den 2:a Februari och säljs uteslutande på webshoppen (Maccosmetics.se). Tyvärr är både Gunner och Runner (Det finns ett läppstift som heter Stunner också, en kollektion full av rim!) helt slutsålda men om man har tur så kanske dom dyker upp igen senare (Tvivlar dock). Gunner är ett matt läppstift i en underbar mörk blålila nyans. Det känns urhärligt på läpparna och är väldigt krämigt för att vara ett matt läppstift. Jag har burit detta flera gånger och både fått "Omg vad fasiken har på på läpparna"-blickar, men också ett par som kommit upp och frågat vad det var för snyggt. Jag förespråkar att man skiter blankt i vad andra tycker och har på sig det man tycker är snyggt, och Gunner är definitivt ett läppstift jag tycker är snyggt. För att det ska applicera bäst (Det är ju trots allt ett väldigt mörkt läppstift) så rekommenderar jag att man använder en penna under för att få till en snygg skarp linje runt läpparna. Jag har använt en mörkt lila eyeliner (Dock inte på bilderna nedan, där jag har visat läppstiftet helt själv) och det har funkat perfekt. Det här med att hitta mörkt blålila läppennor är ju inte helt lika enkelt som det låter. Läppstiften kostar 195 kr/stk och är Limited Edition. (P.S. Normalt fotar jag produkter innan jag har testat dom för att det ska vara snyggare på bild, men Gunner åkte direkt på läpparna. Ett bra köp för en lilaälskare!). mac nasty gal gunner lipstick2.png mac nasty gal gunner lipstick3.png mac nasty gal gunner lipstick4.png

Kommentarer:

1 Blowfish:

Riktigt snygg! Jag håller på att bli konverterad till en läpp tjej.. :) Vågar mig just nu bara på lite läppglans i ljusa färger men är nog snart redo för rött :D

2 Naturligtvis Naturligt/Eyla:

Så jäkla snygg färg! Synd att vi inte fick en ansiktsbild men jag kan tänka mig att den ser så jäkla snygg ut på dig :D

3 Lackert:

Wow så snyggt, dock läste jag Gunnar först i stället för Gunner :D ;)

4 Shortylegsbeauty:

Men ååh så snyggt.... och jag läste det också till Gunnar så jag var tvungen att läsa om det :D Hur som helst så är det förbaskat snyggt :)
xx

Kommentera här: