Mac x Toledo (2015) -"Sin"lipstick

mac toledo collection 2015 lipstick sin.pngIdag ska vi kika på läppstiftet "Sin" från Mac's uppkommande kollektion i samarbete med Ruben & Isabel Toledo, övriga produkter i kollektionen finner ni i detta inlägg. Sin är sedan tidigare permanent i Mac's sortiment men jag har varken testat, swatchat eller ägt det tidigare så jag såg fram emot att ha läppstiftet i Limited Edition förpackning. Sin beskrivs som ett djupt blodrött läppstift i matt formula. Trots att det är en matt formula så känns det behagligt på läpparna, jag föredrar dock att applicera en läppenna under då det är lättare att få till skarpare kanter om man redan har fyllt i läpparna med penna. Det gör jag för det mesta med såna här vampiga murriga nyanser som inte är lika lätta att bara slänga på som t.ex ett nude-stift. Den matta finishen gör också att läppstiftet håller längre än mer krämiga och glansiga läppstift. Förpackningen är "rubberized", den har alltså en lite gummi-aktig yta ungefär som Nars produkter. Det är snyggt men eftersom produkten är gummerad och vit så attraherar den smuts som bara den, och det är väldigt svårt att få bort smutset när det väl sitter där. Inte ett läppstift som jag skulle rekommendera att man har i botten av väskan alltså! Den svart/vit/röda grafiken på produkterna är väldigt vacker och jag har definitivt tänkt att låta mitt läppstift stå framme på sminkbordet ihop med mina andra läppstift i Limited Edition förpackning. Mac x Toledo släpps den 6 Mars, övrig info gällande butiker osv. hittar ni i Mac-kalendern som vanligt. mac toledo collection 2015 lipstick sin2.pngmac toledo collection 2015 lipstick sin4.pngDSC_0186 mac toledo collection 2015 lipstick sin5.png

Kommentarer:

1 Lackert:

Omg vad läcker, sååå snyggt

Kommentera här: