Isadora"Eyes"(2015)

isadora eye focus 2015.pngUnder denna vecka släppte Isadora ett gäng produkter inom ögonkategorin. Det släpps en ögonskuggepalett i lila och mauve nyanser, en brynskugge-duo, ett gäng eyeliners och en ny ögonskuggeborste. Tyvärr hade posten dansat salsa på mitt paket så en av skuggorna hade gått sönder, jag lyckades dock rädda den för att kunna visa er. Ögonskuggepaletten tycker jag är jättefin, den har lite mer variation av nyanser om man jämför med Nude Essentials-paletten där nyanserna ligger tättare på varandra. Jag testade den igår och var positivt överraskad till hur skuggorna applicerade! Ögonbryns-duon kommer med en liten duo borste/skumgummiapplikator, jag tycker dock att själva förpackningen är lite väl tilltagen om man ser på hur stor själva skuggan är. Den kunde vara iallafall 1 cm mindre och fortfarande ha plats till både skuggan och applikatorn. Själva skuggan är pigmenterad och lättjobbad, och jag gillar att man har både en varmare och en kallare brun skugga att jobba med. Man kan välja att använda skuggorna separata eller så kan man blanda ihop en nyans som passar bättre om man så vill. Jag har testat att använda brynduon som ögonskugga och det fungerar också bra. Dom tre kajalpennor som släpps är helt fantastiska, dom är vattenfasta som sjutton men är ändå väldigt mjuka och krämiga. Om man vill sudda ut dom ska man vara lite snabb och ta ett öga i taget då dessa annars torkar, och när dom väl torkat så sitter dom där dom sitter. Jag använder väldigt sällan eyeliner på vattenlinjen men testade ändå för att se hur hållbarheten var. På mig sitter en helt vanlig svart eyeliner i ungefär 3 timmar innan den börjar försvinna och dessa satt i ungefär 5 timmar. När dom hade torkat så kändes det dock väldigt torrt på vattenlinjen, men det gör vattenfasta eyeliners för det mesta. På övre fransraden satt dom i 10 timmar innan jag tvättade bort dom, där har jag absolut inga klagomål överhuvudtaget. I överlag ett gäng väldigt spännande släpp, speciellt dessa eyeliners som jag definitivt ska fortsätta testa! Vad tycker ni om dom nya produkterna?

isadora eye focus 2015-2.pngEye Color Bar - 61 Smoky Mauves (149 kr)

isadora eye focus 2015-3.pngPerfect Brows Duo Compact Powder - 15 Brown Duo (119 kr)

isadora eye focus 2015-5Eye Shadow Brush Small (89 kr)

DSC_01461-6: Smoky Mauves. 7-8: Brown Duo. 9-11: Perfect Contour Kajal.

DSC_0132Perfect Contour Kajal(89 kr): Dark Brown, Black & Deep Grey

isadora eye focus 2015-7.png

Kommentarer:

1 Lackert:

Allt ser så fint och spännande ut, gillar färgerna

2 FOTD – Smoky Mauves » Honi Beauty:

[…] så går jag för det mesta all-in och kör extra allt. Idag testar jag Isadora’s nya palett “Smoky Mauves” och har redan blir totalt förälskad i paletten. Jag har applicerad skugga 2 i globlinjen för att […]

3 Shortylegsbeauty:

Jag MÅSTE ha den där Eye Color Bar.. den ser hur härlig ut som helst :)
xx

4 Isadora – Beach Club (Sommar 2015) » Honi Beauty:

[…] jag saknar är den fina paletten, tre nagellack (Gul, rosa, mint) samt bronzingpuder. Jag är sedan tidigare väldigt förtjust i Isadora’s “Perfect Contour Kajal”-pennor som är krämiga, lätta att applicera […]

Kommentera här: