FOTD - Smoky Mauves

isadora smoky mauve palette look.png isadora smoky mauve palette look2.png isadora smoky mauve palette look3.pngJag använder så sällan svart eyeliner på vattenlinjen men när jag kör sotade ögon så går jag för det mesta all-in och kör extra allt. Idag testar jag Isadora's nya palett "Smoky Mauves" och har redan blir totalt förälskad i paletten. Jag har applicerad skugga 2 i globlinjen för att göra det lättare att sota ut mörkare skuggor. Sedan har jag applicerat en blandning av skugga 5 och 6 både på den yttre delen av det rörliga locket men också på den inre delen, och jag har applicerat skugga 1 i mitten av ögonlocket för att skapa lite kontraster (Samma koncept på nedre franslinjen). I överlag tyckte jag att skuggorna var väldigt lättjobbade och väldigt lätta att tona ut, så lätta att man får passa på med blendingborsten och bara blenda det som behövs. Min röda ombre håller på att försvinna från mitt hår så jag har pastellrosa toppar och tycker att det är så himla sött.

Produkter:

  • Maybelline Dream Smooth Primer
  • Rimmel Wake me up foundation – 010 Light Porcelain
  • L'Oreal BB Powder - Light
  • Lily Lolo Prime Time
  • Isadora Eye Color bar - Smoky Mauves
  • Isadora Perfect Brows Duo Compact Powder - 15 Brown Duo
  • Isadora Perfect Contour Kajal - Black
  • Isadora Fine Liner Eye Stylo – Dark Brown
  • The Body Shop Honey Bronzer - 01
  • Mac Mineralize Skinfinish - Perfect Topping
  • Isadora Perfect Powder Blusher - Perfect Peach
  • Isadora Color Shock Lip Stain - Cabaret Red
isadora eye focus 2015-2numbereed

Kommentarer:

1 Ann-Sofie/Colour it:

Väldigt fräscht och snyggt. :-)

2 Gelic' nail art:

Snyggt! :D

3 kerstin:

Finfin sminkning! Jag gillar också paletten, hoppas den kommer i ännu fler färger sen!

4 Linnea:

Superfint!

5 Emelie/Nails and all that jazz:

Jättefin sminkning! Paletten ser riktigt fin ut :)

6 Shortylegsbeauty:

Jättefin sminkning :)
xx

Kommentera här: