Swatches:Ögonskuggor från Notoriously Morbid (Indie)

notoriously morbid indie eyeshadow ögonskuggaIndieskuggor kanske inte är för alla men jag gillar tanken om att kunna köpa något som kanske inte skulle kunna finnas i en vanlig butik, udda nyanser med färgskift eller bara nyanser som kanske inte är så lättsålda. Idag ska vi kika på nio ögonskuggor från det Amerikanska indiemärket Notoriously Morbid! Jag har en skugga i full size som heter Autumn Flower och övriga skuggor var prover som kom i små zip-lock påsar som jag har hällt ner i en "pigment-palett". Vid första anblick ser skuggorna inte sådär superspännande ut men när man väl börjar applicera dom på huden så får dom ett helt annat liv än i burkarna. Key to the moon ser smutsigt skogsgrön ut men väl på huden blir det en gudomlig duokrom lila och grön blandning. Hearts of Black lace ser murrigt röd ut i burken men väl på huden får den kolsvarta undertoner och en fantastisk kopparton. Glorious Honour har finmalet flerfärgat skimmer som jag tror skulle bli mer distinkt om jag hade applicerat skuggan på en mer klistrig bas. Precis som med många andra Indie-skuggor så är några av dessa lite flygiga i konsistensen och därför gäller det att applicera en klistrig bas. För att göra skuggorna rättvisa applicerade jag ett tunnt lager foundation på min arm innan jag swatchade men dom skulle bli ännu mer intensiva ovanpå t.ex. en Mac Paint pot, Too Faced Glitter Glue eller en Nyx Jumbo pen. I överlag tycker jag väldigt mycket om skuggorna och jag tror att jag måste köpa en full size av Key to the moon, jag har verkligen ingenting liknande i min (Pinsamt stora) samling. Frakttiden var normal när det gäller Indie-smink, mitt paket skickades efter ungefär 10 dagar men det är helt okej med mig då jag vet att det bara är ett fåtal personer som står bakom märket. Jag tycker att det är kul att kunna stödja mindre märken också! Jag återkommer med en sminkning, vilka nyanser tycker ni jag ska använda? Jag är sugen på något höstigt tror jag men det kan lika gärna bli något helt annat.

Vad tycker ni om det här med Indie-smink?

Vilken av Notoriously Morbid-skuggorna i detta inlägg är din favorit?

[caption id="attachment_2137313371" align="aligncenter" width="750"]notoriously morbid indie eyeshadow ögonskugga2 Hearts of Black Lace, Alpha, Degrees of Death and Virtue och Key to the Moon[/caption] [caption id="attachment_2137313372" align="aligncenter" width="750"]notoriously morbid indie eyeshadow ögonskugga3 Hearts of Black Lace, Alpha, Degrees of Death and Virtue och Key to the Moon[/caption] [caption id="attachment_2137313373" align="aligncenter" width="750"]notoriously morbid indie eyeshadow ögonskugga4 She's full of secrets, The grand Empress, Walking on Sunshine och Glorious Honor[/caption] [caption id="attachment_2137313374" align="aligncenter" width="750"]notoriously morbid indie eyeshadow ögonskugga5 Autumn Flower[/caption] [caption id="attachment_2137313375" align="aligncenter" width="750"]notoriously morbid indie eyeshadow ögonskugga6 She's full of secrets, The grand Empress, Walking on Sunshine, Glorious Honor och Autumn Flower[/caption]

Kommentarer:

1 Lackert:

Wow vilka läckerbitar

Svar: Älskar Indie-smink, det mesta är så himla unikt om man kollar på vad som finns ute i den vanliga handeln!
Honi

2 Nageldraken:

De ser verkligen jätteläckra ut! Så läckra att jag skickade iväg en beställning igår. :-)

Svar: Jag har lust att beställa fler haha! Har ett inlägg från Geek Chic som borde komma upp snart också!
Honi

Kommentera här: