Recension: Tre miniprodukter från Bath&Bodyworks

beautiful day body lotion fragrance mist shower gel sverige arlandaNär jag var uppe i Sverige för ett par veckor sedan så hade vi en 3-timmars mellanlandning på Arlanda, jag passade på att kika in Victoria's Secret, Rituals och den relativt nya "Bath & Bodyworks" som jag har varit väldigt nyfiken på. Jag har ett gäng amerikanska vänner (Och har sett många på youtube) som gillar B&BW's ljus, handdesinfektioner (Pocket Bacs) och Fragrance Mists. Tyvärr kan man inte sälja varken Pocket Bacs eller ljus på Arlanda på grund av brandrisken och några andra lagar/regler som jag har glömt av. Synd men förståeligt! Jag passade på att gå en runda i butiken som verkligen är fullproppad med alla möjliga dofter och produktkategorier. Priserna är lite saftiga i jämförelse med priserna i USA (Runt 180 kr för t.ex. en Shower Gel eller en Body Lotion) så jag passade på att köpa tre miniprodukter för att ändå kunna testa utan att bli ruinerad. För dessa tre produkter gav jag runt 130 kronor men jag har såklart slängt bort mitt kvitto när jag rensade ur resväskan..

Beautiful day:

Tjejerna i butiken var väldigt trevliga så jag frågade dom om vilken doft dom skulle rekommendera om jag ville ha något fräscht (Lite citrus/äpple-aktigt) och då rekommenderade dom serien Beautiful Day som doftar äpple, päron och lite blommigt utan att bli överväldigande. Basen påminner lite om DKNY's Be Delicious som jag tycker är en trevlig sommardoft. Shower Gel känns som en helt vanlig shower gel i konsistensen, den skummar lagom och har en härlig men relativt stark doft som dock avtar efter man har tvättat av produkten från huden. Det är inget utöver det sedvanliga och jag tycker att L'Occitanes Mandel-dusch-olja eller Rituals Shower Foam's är bättre i liknande eller lägre prisklass. Fragrance mist är en lätt doft-spray som kan användas på kroppen men som jag också har använt som rumspray ibland. Dom första 30 sekunderna doftar det rätt mycket alkohol men efter det har avdunstat så lämnas en mjuk men fräsch äppeldoftande doft med en hint av päron och blommor. Håller inte lika länge på huden som en EdT eller en EdP men jag tycker ändå att jag fortfarande kan ana doften efter 6 timmar. Body Lotion blev överraskande nog min favoritprodukt. Lätt, fluffig och sjunker in i huden snabbt som attan! För att vara en så lätt body lotion så tycker jag ändå att den ger rätt mycket fukt, trots att den såklart inte är lika kraftig som t.ex ett Body Butter eller en olja. Bra om man har bråttom men jag tvivlar på att den skulle ge nog fukt till mina vintertorra vader! beautiful day body lotion fragrance mist shower gel sverige arlanda2

Kommentarer:

1 Emma:

Som tips så har craycray.se en del Bath&Bodyworks produkter, bla de små handdesinfektionerna

Svar: Är dom autoriserade återförsäljare?
Honi

Kommentera här: