Recension: Nivea Lip Butter"Vanilla&Macadamia"

nivea lip butter vanilj vanillaFör ett par år sedan var Nivea's Lip butter en stor snackis bland amerikanska youtubers och när produkten väl dök upp i Svenska butiker så pratades det inte så mycket mer. Jag blev nyfiken såklart och köpte sötsliskiga "Vanilla & Macadamia" vars doft för tankarna till mjuk sockerkaka och vaniljkräm, men på ett lyxigt sätt. Det finns även ett gäng andra dofter, vad sägs om "Raspberry Rose", "Cocoa", "Blueberry Blush eller "Coconut"? Jag har även sett att "Caramel Cream" finns utomlands och tycker att doften låter gudomlig, KOM TILL SVERIGE! Själva produkten är rätt hård och smörig i konsistensen men smälter snabbt som sjutton när man applicerar den på läpparna. Ni vet ju att jag inte är helt överlycklig när läppbalsam kommer i burk (P.g.a Ohygieniskt som sjutton), men eftersom jag har använt denna som en slags natt-kur så gör det inte så mycket då jag ändå tvättar händerna innan jag lägger mig. Jag skulle inte rekommendera denna för er som vill använda den on-the-go, om ni nu inte är hysteriska med att använda spatel. Jag smörjer på lite på kvällen när jag går och lägger mig och vaknar med dundermjuka läppar. Här under sommaren har jag bara använt den ungefär tre gånger i veckan eftersom mina läppar inte har varit så torra men nu när det börjar bli både kallare och våtare (Regnsäsong i Danmark..) så kör jag varannan dag. Under vinten blir det säkerligen varje dag!
  • Pris: Ca. 40 kr
  • Mängd: 16,7 gram
  • Finns i: Ca. 6 varianter
  • Finns hos: Dagligvaruhandeln, Lyko etc.
  • Mitt betyg: 4/5, bra produkt med ohygienisk förpackning. Lansera dessa i stiftform!
nivea lip butter vanilj vanilla2

Kommentarer:

1 Ingrid:

Jag ÄLSKAR den med hallondoften, har blåbär också men hallon är så bäst. Och mjuka fina läppar med ett lätt skimmer.

2 Lackert:

Har denna och den med blåbär och tycker att dom är riktigt bra

Svar: Ohh den har jag funderat på, hur är den i doften? Jag gillar syrligheten med blåbärsdofter men om dom blir för söta så fungerar det inte alls för mig!
Honi

Kommentera här: