Recension: Mac Fix+ (Original + Yuzu)

mac fix+ original yuzuMac har nyligen släppt ett gäng väldoftande varianter av deras storsäljare Fix+ som jag just har testat för första gången för ett par månader sedan. Fix+ är en Settting spray, alltså en spray som har som jobb att få puder till att se mindre pudrigt och onaturligt ut och som smälter ihop sminklager för att det ska se snyggare ut och mindre "kaka på kaka". Jag upplever inte Fix+ som en fixerande spray (Tänk UD All Nighter) utan snarare som en uppfräschande spray. Fix+ har massvis av olika användningsområden, man kan t.ex. A: Använda den som vätska till en Cake Eyeliner. B: Använda den som en uppfräschande face mist framför datorn. C: Använda den för att smälta ihop sminklager. D: Spraya på en borste om man vill ha en mer intensiv ögonskuggeapplikation. E: Spraya på en foundationborste om man har en foundation som inte vill applicera så jämnt som man själv vill. Det är definitivt en multi-tasker-produkt! Misten är väldigt lätt så man får produkten jämn fördelad över ansiktet (Inga droppar på näsan alltså).

Original vs. Yuzu

Jag älskar porslinshud och maffar gärna på med massor av puder trots att mitt torra nylle egentligen inte behöver det, Fix+ tar bort den känslan och får min hud till att se porslinsaktig ut, utan det pudriga. Originalet har en väldigt svag doft av ingenting och fungerar till alla tillfällen. Nyligen släppte Mac 4 olika doftsatta Fix+, utöver citrusfräscha Yuzu som jag pratar om i detta inlägg så släpptes även Lavender, Rose och Cucumber. Jag funderar på att klicka hem en Cucumber också, gurka är så fräscht! Yuzu är citrus på ett mjukt sätt, doften är inte överväldigande överhuvudtaget och doftar definitivt inte toalettrengöring. Jag föredrar att använda Yuzu framför originalet på morgonen då jag tycker den ger en så härligt upplyftande känsla men bägge två är storfavoriter!
  • Pris: 180 kr.
  • Finns hos: Mac, Kicks
  • Mängd: 100 ml
  • Mitt betyg: 5/5
mac fix+ original yuzu2

Kommentera här: