Recension: Clinique"Even Better Dark Spot Defense SPF45"(Sheer)

clinique even better dark spot SPF45 2Clinique's "Even Better Dark Spot Defense" är en solskyddskräm med SPF45 som kommer i en liten nätt 30 ml plastförpackning som är perfekt i handväskan. Det finns två olika varianter av samma produkt, denna som jag visar i detta inlägg är den Europeiska versionen men det finns också en Asiatisk version som det står “SPF 45/PA++++” på istället för bara "SPF45". Den Europeiska versionen använder huvudsakligen Titaniumdioxid som fysiskt UVA/UVB skydd och den Asiatiska använder både Titaniumdioxid samt Zinc Oxide för att komplementera upp UVA-skyddet. Produkten kommer i både en "Sheer"-variant och en "Tinted", men jag har inte kunnat hitta Tinted-versionen på några Svenska sidor så det är möjligt att den inte har hittat till den svenska marknaden ännu! Själva produkten är vit men när man väl jobbat in den i huden (Tar ungefär två sekunder) så har jag varken en vit film eller en flottig panna som vissa andra solskydd till ansiktet ibland kan göra. Den smala applikatorn ihop med den rätt mjuka plastförpackningen gör att det är lätt att klämma ut lagomt med produkt så man slipper stå med händerna fulla. Själva produkten varken känns eller syns särskilt mycket på huden, den ser inte flottig ut men ger däremot lite "glöd" till huden. Jag har inte fått utslag eller liknande men har som alltid varit noga med att tvätta ansiktet ordentligt när jag kommer hem. En bra men lite dyr daglig solskyddskräm till ansiktet!
  • Pris: 270 - 275 kr
  • Finns hos: Kicks, Clinique.se etc.
  • Mängd: 30 ml.
  • Mitt betyg: 4/5
clinique even better dark spot SPF45

Kommentera här: