Mac -"Rare Breed"Mineralized Rich Lipstick (Haute Dogs 2015)

mac haute dogs collection rare breed mineralize lipstickDen 8:e Oktober kommer Mac's höstkollektion "Haute Dogs" ut, en hundinspirerad kollektion med ett gäng Mineralized-produkter (T.ex. Läppstift och läppglans) vars formula jag är förtjust i sedan tidigare. Jag knåpar ihop ett inlägg med promobilder på alla produkter senare under September månad, det är ju ändå länge till produktsläpp av kollektionen. Jag har suttit och fnissat och tyckt att promobilden är fantastisk sedan snart tre veckor tillbaka och tycker fortfarande att kollektionen är kul som bara den trots att många av produkterna är mer åt det naturliga hållet.

Rare Breed (Ingen Golden Retriever..):

Idag tänkte jag att vi skulle förhandskika lite på läppstiftet Rare Breed som är ett otroligt trevligt och lättburet läppstift i en mjuk beige-rosa nyans. På mig är det en rosatonad nude men hur den beter sig på andra beror ju såklart på hudtonen. Jag är sedan tidigare väldigt bra kompis med Mineralized läppstiften då dom är krämiga som sjutton och sköna på läpparna samtidigt som dom är välpigmenterade (Iallafall dom jag har testat..). Rare Breed beskrivs som en "Mid-tone pinky nude" och jag tycker att det är en bra beskrivning utöver att jag vill tillägga att läppstiftet också har extremt finmalet guldigt skimmer som inte syns på läpparna men som ger ett djup utan att vara iögonfallande. Skimret syns egentligen bara pyttelite när läppstiftet håller på att försvinna och ligger som tunnast på läpparna. Jag tycker att Rare Breed är sjukt skönt på läpparna och försvinner på ett smickrande sätt. Mineralize stiften är trevliga då man antingen kan applicera ett skirt lager för en hint av färg eller maffa på med mer produkt och få ett mer täckande resultat. Jag upplever stiften som återfuktande och på mig höll Rare breed i ungefär 4-4 ½ timme. Jag matchade det med Mineralize Lipglass i nyansen "Lovingly Yours" en dag och det var SÅ FINT!

When and where?

Mineralize Rich Lipstick kostar 255 kr/stk, innehåller 4,04 gram och släpps den 8 Oktober på alla ställen där Mac säljs samt online på Maccosmetics.se [caption id="attachment_2137313456" align="aligncenter" width="750"]mac haute dogs collection rare breed mineralize lipstick2 Rare Breed[/caption] [caption id="attachment_2137313457" align="aligncenter" width="750"]mac haute dogs collection rare breed mineralize lipstick3 Rare Breed Swatch (Och kolla det guldiga skimret i stiftet)[/caption] [caption id="attachment_2137313458" align="aligncenter" width="750"]mac haute dogs collection rare breed mineralize lipstick4 Rare Breed på läpparna[/caption] [caption id="attachment_2137313460" align="aligncenter" width="750"]dih Och lite TIna, nu när vi ändå pratar om hundar. Här poserar hon med sin ank-groda![/caption]

Kommentarer:

1 Lackert:

Så snyggt läppstift. Söt bild på vovven :)

2 Mac Haute Dogs (Höst 2015):

[…] För mig är Mineralize-produkterna väldigt hit and miss, några av ögonskuggorna har varit väldigt torra och svåra att jobba med. Läppstiften och läppglansen har jag däremot aldrig haft problem med, jag är snarare väldigt förtjust i alla jag har testat. Vill ni läsa mer om läppstiftet Rare Breed som jag testade i Augusti så kan ni kika in här. […]

3 Mac Mineralize Rich Lipstick “Lush life”:

[…] bra upplevelser med Mineralize Rich läppstiften, häromsistens testade jag t.ex. det mer neutrala “Rare Breed” från årets höstkollektion Haute […]

Kommentera här: