Isadora Face Sculptor"Nude"+ Protect Face Primer"Tinted + Clear"

isadora face sculptor tinted primer brushesJag är sedan tidigare ett stort fan av Isadora's små "Face Sculptor" paletter då dom är relativt kompakta och innehåller allt man behöver till kinderna. Nu släpper Isadora en ny variant med fokus på skulptering av ansiktet och ihop med den släpps även en ny färgad version av den redan existerande "Protect Face Primer". Man väljer även att återigen pusha lite extra för borsten "Face Sculptor" som är ägnad till ansiktet samt den lilla fluffiga ögonborsten "Shadow Blender Brush" som även kan användas till contouring av t.ex. näsan. Contouring-trenden kan kännas tjatig, men jag måste erkänna att snyggt skulpterade kindben (Om man gör det rätt) är så himla smickrande på alla. isadora face sculptor tinted primer brushes2

Face Sculptor Nude (199 kr):

Ofta kan jag tycka att alla dessa gigantiska contouring-kit är lite överflödiga för vanliga konsumenter (Till MUA's kan jag dock tänka mig att dom är guds gåva till kindbenen) så detta lilla kit med tre nyanser känns lite lättare att överskåda. I detta kit finner vi en highlighter (Som skimrar lagom), en bronzer (Som inte är för orange) och ett contouring-puder (Som inte heller är för orange). Highlightern ger ett diffust glow som nästan inte syns men som definitivt ger lite liv i ansiktet. Jag använder ju ofta t.ex. Mary-Lou Manizer från The Balm som är en discokula om man jämför med denna, men lite mer naturella highlighters har också sin plats tycker jag. Jag applicerar highlightern på kindbenet och upp mot tinningen, på amorbågen och ibland lite på näsryggen. Contouringpudret applicerar jag under kindbenen, gör pussmun och sug in kinderna så borde du få en idé om var din contour bör ligga. Bronzern applicerar jag i en 3:a på sidan av ansiktet; Uppe mot hårfästet, ner mot tinningarna, lite på kinderna och sedan ner mot käkbenet. LESS IS MORE! Applicera hellre lite åt gången, applicerar du för mycket och försöker blenda ut det så ser man oftast bara smutsig ut. isadora face sculptor tinted primer brushes3 [caption id="attachment_2137313281" align="aligncenter" width="750"]isadora face sculptor tinted primer brushes5 Vänster: Bara foundation + Puder. Höger: Med Face Sculptor.[/caption]

Protect Face Primer SPF30 (Tinted + Clear) (159 kr/stk):

Jag har testat Protect Face Primer i ofärgad variant tidigare och är väldigt förtjust i den lätta nästan krämiga känslan på huden, den känns mer som en lätt dagkräm än en primer. Den nya färgade varianten passar tyvärr inte mig alls utan är allt för varm för min hudton (Se bild nedan), jag har dock klappat in minimala mängder på kinderna för en slags neutral bronzad effekt och det gillade jag verkligen! I överlag tycker jag att detta är en primer som känns väldigt återfuktande och jag upplever att den passar utomordentligt till min torra hud. Har man väldigt oljig hud så kan detta möjligen bli lite kaka på kaka men jag har inte testat och min "go-to" kompis som har oljig hud och som ofta agerar test-objekt vid dylika tillfällen är tyvärr utomlands. I press-infon står det att den är oljefri och att även dom som har oljig hud kan använda denna utan problem men jag har som sagt inte haft möjlighet för att testa! Jag ser solfaktorn som ett stort plus men ingenting som ersätter min vanliga ansikts-SPF. [caption id="attachment_2137313279" align="aligncenter" width="750"]isadora face sculptor tinted primer brushes4 Protect Face Primer "Tinted" och "Clear"[/caption]

Kommentarer:

1 Lackert:

Sculptor paletten bara måste jag ha. Tycker den verkar vara perfekt för mej som är rätt ljus i hyn och inte är så van vid att lägga contour

Kommentera här: