Citrus-extravaganza med L'Occitane

loccitane verveine agrume citrus verbenaNi vet ju sedan innan att jag är totalförälskad i L'Occitanes Verbena-serie och att citrusfräscha dofter är det jag bär allra helst! Idag tänkte jag att vi skulle ta ett djupdyk ner i L'Occitanes rätt stora sortiment med just citrusfräscha produkter. Jag fick nys om att det hade kommit en ny version av Verbena-serien som kallas "Verveine Agrumes", eller Citrus Verbena om vi nu inte ska prata franska! Utöver Citrus Verbena-produkterna så finns det även en citron-doft i "Bonne Mere" serien som för övrigt också består av produkter som doftar t.ex. persika eller oliv. Jag har fått hem tre produkter från Verveine Agrumes-serien och två produkter från Bonne Mere-serien och är ÖVERFÖRTJUST i dofterna. Ni kanske är less på min citrus-fascination men jag lessnar aldrig! ;) Låt oss kika på produkterna, det är ett gäng godbitar här. EdT'n tåls definitivt att provdofta i butik, en perfekt vacker gåva till citrusfantasten. loccitane verveine agrume citrus verbena2 loccitane verveine agrume citrus verbena3

Verveine Agrumes Sorbet Body Cream(340 kr):

Sorbet Body Cream är en sådan där enkel produkt att använda. Den smälter ut över huden på ett sätt som gör att man inte behöver stå och smörja för att den ska sjunka in (Det gör den för övrigt snabbt som sjutton). Den lämnar ingen klistrig hinna på huden utan sjunker egentligen bara in, återfuktar och lämnar en mjuk citrusfräsch doft som varken är för lätt eller för överväldigande. Tror inte att denna skulle vara nog under vintern när jag är som torrast men till övriga tre årstider så är jag säker på att den fungerar prima. Burken är lyxig och ser fin ut på badrumshyllan men jag kan inte låta bli att önska mig en lite mer hygienisk förpackning. Med en sådan här godbit kan jag dock förlåta det för jag är verkligen förtjust i både doft och konsistens! loccitane verveine agrume citrus verbena4

Bonne Mère Lemon Shower Gel(95 kr) & Lemon Bath Cube(20 kr):

Bonne Mère-serien innehåller inte bara citrusprodukter utan också produkter som doftar persika, oliv etc. Lemon Shower Gel är en lite jordigare citrusdoft som också har en hint av citronskal. På något sätt så är det en "mysig" citrusdoft snarare än en uppfriskande typisk citrusdoft. Den fyrkantiga flaskan känns lite retro och hålet är lagomt stort för att man ska slippa stå med en hel hand full av duschkräm. Doftar väldigt gott, tvättar huden ren och är relativt dryg. Lemon Bath Cube är en brusande liten kub som kan slängas i badet för en annan doftupplevelse. Jag har inte testat denna ännu, det har varit lite för varmt för mig för att jag ska ha lust att bada badkar. Den är relativt liten och jag tror inte att en skulle vara nog till mitt giga-badkar, jag ser dock fram emot att testa! loccitane verveine agrume citrus verbena5

Verveine Agrumes Fresh Shampoo(150 kr) & Eau de Toilette(470 kr):

Fresh Shampoo är ett gudomligt citrusdoftande schampo som jag överraskande nog blivit väldigt förtjust i. Jag har tidigare testat schampo/balsam från L'Occitane och inte varit helt överens med formulan men med Fresh Shampoo är det en helt annan femma. Utöver att mitt hår doftar fabulous av mjuk citron när jag har duschat så upplever jag också att mitt hår känns rent, ser glansigare ut och får en trevlig volym Min favorit i detta inlägg är helt klart EdT'n i Verveine Agrumes serien, den doftar som verbenan men jag upplever att den har ett extra piff av citron och lime och JAG ÄLSKAR'T! Flaskan är väldigt vacker med små små vattendroppar i själva glaset, den ser hur lyxig ut som helst och jag vill gärna att den står framme så man kan kika lite på den. På mig håller doften länge och blir mysigare ju längre jag bär den. Har ni några citrusdoftande godbitar från L'Occitane eller andra märken som ni vill rekommendera så får ni mer än gärna göra det!

Kommentera här: