Recension: REN Flash Rinse 1-minute Facial

ren flash rinse 1 minute facialHöst, vinter och tidig vår skapar kaos när det kommer till min hud och hur den vill vårdas. Min hud blir yttorr av kylan och behöver med jämna mellanrum skrubbas och återfuktas för att må som bäst. Sedan mitten av Januari har jag använt REN's "Flash Rinse 1 minute facial" som är en slags rengörings-gele/treatment med C-vitamin som ska boosta huden, ge snyggt glow och få den att kännas fräschare. Min hud har varit mega-monster-glåmig hela vintern men sedan jag började använda Flash Rinse och REN's Glycolactic Radiance Renewal mask har min hud sett mycket snyggare och fräschare ut. Det har varit några läsare som har kommenterat på att min hud har sett mycket friskare ut (Någon kommenterade och frågade vilken highlighter jag hade använt.. Ingen, fniss) och jag ger definitivt dessa två produkter stor del av äran. Jag brukar använda denna på morgonen ungefär var tredje eller fjärde dag, jag masserar in en liten kula över hela ansiktet för att sedan fukta fingrarna och massera lite mer, C-vitaminet aktiveras nämligen när det kommer i kontakt med vatten! Processen tar kortare tid än det gör för mig att köra min vanliga double-cleanse rutin (Olja och sedan rengöring) och då är det ju perfekt sådär på morgonkvisten när man egentligen bara vill dra täcket över huvudet igen. Detta är verkligen en toppenprodukt (Speciellt under vintern för er med torr hud) som jag definitivt måste köpa igen, verkligen en must-have i min hudvårdsarsenal. Min enda drawback är väl egentligen att jag hade önskat att den var lite mer dryg!

Kommentera här: