Recension: Maybelline Baby Skin (Original, Warm Apricot&Cool Rose)

maybelline baby skin instant fatigue blur pore eraser primer cool rose warm apricotMaybelline har utöver dom galet populära "Baby lips" produkterna också utökat sortimentet med en primerserie som fått namnet "Baby Skin". Jag har testat tre av varianterna som finns (Jag tror jag har sett en i en ljusrosa tub med SPF35 också), den originala genomskinliga samt två nytillskott vid namn Warm Apricot och Cool Rose. Trots att dom två färgade produkterna är just färgade så upplever jag inte att dom syns på huden överhuvudtaget. Alla tre primers blir helt genomskinliga när man väl har applicerat dom i ansiktet så om man går efter den färgkorrigerande delen så tror jag man blir besviken. Formulan skiljer sig faktiskt en del på den genomskinliga originalprimern och dom övriga två. Originalprimern har en väldigt silikonig formula som ger den där typiska silikonmjuka lena känslan när man applicerar den på huden. Dom andra två är mer krämiga i konsistensen och trots att dom är silikonbaserade så beter dom sig annorlunda på huden än originalet. maybelline baby skin instant fatigue blur pore eraser primer cool rose warm apricot2Jag upplever att originalprimern fungerar bra under alla slags foundations medans dom två övriga är geniala under puderfoundation då den krämiga formulan gör att basen liksom sugs fast i huden mer än originalet. I övrigt så fungerar dom bra under alla andra slags foundations jag har testat men till puderfoundation/mineralfoundation så gillar jag dom lite extra. Don't get me wrong, jag gillar dessa men det blir ingen mer avancerat kärlekshistoria än så. Dom två nyanserna är inte nödvändiga eftersom dom ändå blir genomskinliga, men utöver den tabben så tycker jag att dessa funkar bra. Min bas håller längre och sitter snyggare på huden men varken förpackningarna eller produkten känns som något utöver det sedvanliga(Silikonprimers beter sig för det mesta på ungefär samma sätt, oavsett prisklass). Vill man ha en primer till budgetpriser så tycker jag definitivt att denna kan vara värd att kika på, men notera att originalet är mer silikonig och dom två färgade känns mer krämiga.
  • Pris: 99 kr.
  • Mängd: 22 ml
  • Finns hos: H&M, Åhlens, Kicks etc.
  • Mitt betyg: 3/5

Kommentera här: