NOTD - Maybelline"Rebel Bouquet"(Spring 2015 collection)

maybelline bouquet vivid rose peach bloom4Under vecka 13 släppte Maybelline en minikollektion med sina Color Show-lack som heter "Rebel Bouquet". Kollektionen består av tre lack i våriga nyanser varav två är kräm och ett är glitter. Lacken kostar ca 39 kr/stk!

Lacken heter:

  • Bouquet - Glitter
  • Peach Bloom - Persikonude
  • Vivid Rose - Korallrosa
Jag har kopiösa mängder lack att testa så jag försöker göra det lätt för både mig och er, så jag kombinerade alla tre lack i en vårig "skittle" manikyr. På tummen valde jag att göra en gradient med bägge krämlack och det blev väldigt tjusigt, nästan likt en solnedgång! Glitterlacket är ett väldigt feminint sådant med glitterpartiklar i roséguld, rosa och vitt. Tjusigt på svart, vitt eller bara helt själv. Alla tre lack är applicerade i två lager förutom på gradient-nageln där jag har applicerat tre gånger. Det hade inte så mycket att göra med täckning men snarare att jag ville få till en bra övergång! Vad tycker ni? maybelline bouquet vivid rose peach bloom maybelline bouquet vivid rose peach bloom2 maybelline bouquet vivid rose peach bloom3

Kommentarer:

1 Linnea:

Maybelline är de enda som kan få mig excited av nagellack nuförtiden, otippat :) Älskar glitterlacket och Vivid rose!

2 Emelie/Nails and all that jazz:

Väldigt fint! Gradienten blev ju super. Ska spana in dessa :)

Kommentera här: