Blommiga nyanser från CND's"Garden Muse"-kollektion

cnd garden muse summer sommar 2015
Säsongens trend bjuder på skulpterade dramatiska silhuetter med intensiva blomsterfärger som bjuder in till drömmar utan gränser. Naglarna är förföriska och eleganta med en harmoni av vintage, blomsterdesigns och hypnotiserande mönster för en trilldragande effekt. - Jan Arnold, CND Co-founder
CND's sommarkollektion Garden Muse är inte vad jag skulle kalla för en traditionell sommarkollektion fylld med pasteller, korall och neoner.. Här hittar vi snarare färgmättade djupa nyanser av rosa, lila, blå och turkos. Ibland är det skönt med något annat än vad man går och förväntar sig av en säsongs-kollektion. Jag har samtliga lack i Vinylux-formulan men lacken finns även som Shellac som är en salongsbehandling. Jag är helförälskad i glittriga Butterfly Queen som har ett helt underbart djup, detta är inget platt glitterlack där man bara jobbar med en färg av glitterbitarna. Detta har liksom lite mer dimension och det gillar jag! Lila Wisteria Haze är (Kanske inte helt otippat) också en av favoriterna, lacket har en väldigt vacker lila nyans som jag tycker passar hela året. Det är en nyans som inte är lika säsongsbetonad som neonlack eller koraller t.ex., men i  överlag tycker jag att man ska bära det man har lust att bära! Den tredje favoriten är Lost Labyrinth som är en metallisk turkos nyans som verkligen är iögonfallande! Vilket lack är din favorit?

I kollektionen:

  • Beckoning Begonia - Ljus rosa med vitt skimmer
  • Crushed Rose - Dammig mellanrosa (Krämlack)
  • Wisteria Haze - Dammig lila (Krämlack)
  • Lost Labyrinth - Skimrig metallisk turkos
  • Reflecting Pool - Poolblå (Krämlack)
  • Butterfly Queen - Glittrande cerise med en flash av lila

Priser & släppdatum:

Vinylux-lacken och Vinylux Top-coat kostar 135 kr/stk och kan köpas på icgroup.se och där kan man också kika in vilka fysiska salonger som har produkterna. Kollektionen borde finnas ute nu!

cnd garden muse summer sommar 2015-2 cnd garden muse summer sommar 2015-3 cnd garden muse summer sommar 2015-4Beckoning Begonia, Crushed Rose, Butterfly Queen, Reflecting Pool, Lost Labyrinth & Wisteria Haze


Kommentarer:

1 Emma:

Så fina färger! Mina favoriter är nog Butterfly Queen & Lost Labyrinth :)

2 NOTD – CND Vinylux “Dandelion”:

[…] finns det andra (mycket bättre) lack att finna i Vinylux-serien, men skippa detta. Kika hellre in Garden Muse-kollektionen som fortfarande gör mig lite knäsvag (KOLLA […]

Kommentera här: