Recension: Formula 10.0.6 Three Times Sublime

formula10.0.6-three-times-sublime formula10.0.6-three-times-sublime2 Som fnösk-torris har jag en stor förkärlek till skrubbar av alla möjliga slag; riviga, krämiga, saltbaserade, sockerbaserade... You name it! Vad som helst som skrubbar bort mina torrflagor och ger mig en snygg och fräsch lyster i nyllet.  Formula 10.0.6 har en produkt som heter Three Times Sublime, en 3-i-1 produkt som kan användas som både ansiktsmask, skrubb och tvätt. Three Times Sublime har en urläcker doft av Pink Grapefruit som gör att jag nästan önskar att dom utgav en "Three times sublime" parfym(Eller drink, den doftar så gott att jag gärna hade sippat på en Three Times Sublime paraplydrink..). Definitivt en sådan doft som gör att hjärnan vaknar upp lite! Hela grejen med TTS är att den ska vara bra om man har blemmor, finnar eller blackheads. Nu har jag inte särskilt mycket finnar eller liknande, men då jag har stora porer på näsan så behöver jag ofta göra en djuprengöring då jag annars får blackheads. Det tycker jag den gör bra samtidigt som den rensar min hud för torrflagor. Formulan är en lite tjockare kräm med små riviga korn i, den känns galet dryg och här gäller definitivt "Less is more". Jag har främst använt denna som skrubb och mask, jag tycker att kornen är så riviga att jag tror att man skulle överexfoliera om man använde denna dagligen. Formula 10.0.6 rekommenderar att man använder denna 1-3 gånger i veckan. Som både mask och skrubb fungerar den dock utomordentligt, det här är en sådan produkt som jag brukar kalla för "nollställningsprodukt"; En produkt som tar bort all skit som huden har fått utstå och som liksom skapar ett rent canvas. Verkligen en produkt som fått en självklar plats i min hudvårdsrutin.
  • Pris: 99 kr.
  • Mängd: 100 ml
  • Finns hos: Åhlens, Kicks etc.
  • Mitt betyg: 5/5

Kommentera här: