NOTD - Essie"Take it outside"Höst 2014

essie-take-it-outside-2014 essie-take-it-outside-2014-2 essie-take-it-outside-2014-3 Vid första anblick tyckte jag att Essie's höstkollektion såg väldigt tråkig ut men efter närmare inspektion så fastnade jag för två lack, blåa Style Cartel och lacket som är stjärnan i detta inlägg; Take it outside. Take it outside är ett krämlack med en ljust neutralt grå nyans som i vissa ljus nästan ser vitt ut. Lacket täckte på två lager och torkade snabbt! Jag är överraskad över hur klädsamt detta är, riktigt snyggt till allt eftersom det är så "neutralt" men det är ändå inte lika tråkigt som många andra neutrala lack!

Vad tycker ni, yay or nay?


Kommentarer:

1 Emma:

Nja... Inte min färg. Hade nog haft ett krackeleringslack eller nåt på

Svar: Jag är sååå less på crackle-lack, däremot hade det varit snyggt med en glitter gradient ovanpå! :)
[email protected]

2 Shortylegsbeauty:

Älskar detta... tycker om pang färger men är också otroligt förtjust i murriga nästan "fula" färger och detta är precis i min smak :)
Detta hör inte till katergorin fula färger men det är ju lite murrigt och mysigt :)
xx

Svar: Håller med om att det är mysigt! Lite mjukare att vila ögonen på än vitt också :)
[email protected]

3 Emma / Nail Lacquer Love:

Jag kan tänka mig det här som bas för många snygga glitter gradients.

4 Essie Höst 2014 – Dress to Kilt » Honi Beauty:

[…] sex lack som alla har krämformula. Jag är personligen väldigt förtjust i ljust beige-grå Take it Outside som är sådär krispigt läckert samtidigt som det är lite annorlunda. Övriga lack känns […]

Kommentera här: