Maybelline - Color Show Mono eyeshadow

1.png Maybelline släpper ett gäng nya ögonskuggor som har fått namnet "Color Show Monos", singelögonskuggor som kommer i massor av roliga nyanser och finishes. Skuggorna kommer i nio olika nyanser där vi finner allt från krämbeige till metalliskt silver och skogsgrönt. Color Show Monos är uppdelade i tre finishes; Vava Velvet, Sleekest Satin och Magnetic Metals.
  • Vava Velvet: Ashy Wood & Violet Vice.
  • Sleekest Satin: Tiffanys White, Soultry Sand, Midnight Navy (I butik under vecka 50), Black out & Beetle Green
  • Magnetic Metals: Lustrous Beige & Silver Oyster.
Dom metalliska skuggorna är dom som ger mig det bästa första intrycket, dom känns krämiga och superpigmenterade. Just metalliska skuggor kan vara lite svåra då många kan bli lite "ojämna" när du applicerar dom på locken om du inte använder en klistrig bas eller en våt borste för att verkligen få till en snygg jämn finish. Alla skuggor förutom dom två ljusaste swatchade väldigt bra och kändes krämiga i formulan. Dom två ljusa kändes väldigt smuliga/pudriga men dom är ju såklart menade som så kallade "highlighter-shades" på brynbenet eller på inre delen av locket och då använder man bara ett tunnt lager. Jag ser fram emot att testa dessa och har redan ett par kombinationer som jag vill prova på! Color Show Monos finns i butk nu (Ica, Kicks, Åhlens, Lindex etc.) och kostar 89 kr/stk.

2.png 5.pngMagnetic Metals: Silver Oyster & Lustrous Beige

3Silver Oyster, Lustrous Beige, Tiffanys White, Soultry Sand, Black Out, Beetle Green, Violet Vice & Ashy Wood

4Silver Oyster, Lustrous Beige, Tiffanys White, Soultry Sand, Black Out, Beetle Green, Violet Vice & Ashy Wood

Kommentarer:

1 kerstin:

Söta präglingar och trevliga färger!

Svar: Verkligen fina imprints, nästan så man inte vill sätta borstarna i dom!
[email protected]

2 Lackert:

Härlig hög med skuggor det där

Svar: Verkligen! Nu ska jag bara testa mig igenom allt :D
[email protected]

3 Blowfish:

Beetle green <3
Men hur många skuggor har inte jag i mina Alex redan haha :D

Svar: Men jag då :D
[email protected]

Kommentera här: