Maybelline Color Drama Intense Velvet Lip Pencil

1.png Color Drama Intense Velvet Lip Pencil gör att jag gråter lite, men det är liksom bra tårar.. lyckotårar. Det är knubbiga läpppennor med härlig semi-matt finish (Velvet kallar Maybelline det) som applicerar som en dröm på läpparna. Pennorna är inte helt lika knubbiga som övriga chubby sticks som vi har sett från nästan alla märken. Color Drama ska vässas, så det är inga uppskruvningsbara pennor vi snackar om här. Jag kan tipsa om att H&M har en bra vässare i sminkavdelningen som kan ta både vanliga eyeliners och lite knubbigare pennor (Tips från coachen!). Ett annat tips från coachen är att lägga in dylika pennor i frysen i 15-30 minuter för att sedan vässa dom, då slipper du kladd på pennvässaren och spetsen blir mycket skarpare. Jag testade den vinröda "Berry Much" och la upp en bild på min Instagram igår, en helt underbar höstnyans som jag tyckte både var lättapplicerad (Spetsen är ju lite tunnare än på t.ex. ett läppstift) och höll bra under dagen. Dessa kommer säkerligen dyka upp i en del FOTD's då och då. Alla nyanser förutom Minimalist är semi-matta (Velvet finish), Minimalist har en gnutta skimmer och formulan känns inte lika härligt pigmenterad som på övriga pennor så den är inte lika bra som resterande fem tycker jag. Priset är också riktigt bra, för en penna får man ge ca. 89 kr! Pennorna finns ute i butik nu och kompletteras med två nyanser innan årsskiftet!

Vilken nyans passar dig bäst?

2.png 3.pngNude Perfection, Fuchsia Desire, Fab orange, Light it up, Berry Much och Minimalist

4.pngNude Perfection, Fuchsia Desire, Fab orange, Light it up, Berry Much och Minimalist

5Nude Perfection, Fuchsia Desire, Fab orange, Light it up, Berry Much och Minimalist

6Nude Perfection, Fuchsia Desire, Fab orange, Light it up, Berry Much och Minimalist

Kommentarer:

1 Palma Haul – Produktnyheter & Shopping » Honi Beauty:

[…] att jag recenserar eller kikar närmare på så ska jag se vad jag kan göra, jag har redan hunnit recensera/visa Color Drama pennorna tidigare idag men resterande produkter är ännu […]

2 Emma:

Härliga färger! Berry Much och Minimalist ser ut att kunna bli favoriter hos mig... Måste nog prova :)

Svar: Kan vara lite mystisk och hojta till om att det kaaaaanske kommer en tävling snart där både Berry Much och Minimalist kommer stå på högkant ;)
[email protected]

3 Anna Tennmalm:

Såklart är minimalist den jag skulle vilja ha men den fanns inte med i min påse, fick alla andra färger :(

Svar: Men du, skicka mig ett mail så kan jag skicka den till dig. Jag fick dubletter av just Minimalist så jag har en extra!
[email protected]

4 Shortylegsbeauty:

Neeeeeeej gör inte så här mot mig :D
Alla ser ju helt underbara ut och jag älskar Maybelline...
Får ju hoppas det dröjer innan dessa når Vasa så jag hinner få lite pengar innan ;)
Härliga bilder och underbara swatches :)

Svar: Som tur är så är dom inte heeeeelt galet dyra :D
[email protected]

5 Honi gissar: Skönhetstrender 2015 » Honi Beauty:

[…] Jag älskar plommon-nyanser när det kommer till smink, det funkar bra på läppar, ögon, naglar och (i vissa fall) på kinderna. Vera Wang’s visning gav oss plommon på ögonen, Derek Lam likaså. Hos Bibhu Mohapatra var det plommon på läpparna som gällde. Mac’s läppstift “Rebel” är en av mina favoriter som kan bäras skirt eller med mer täckning men jag har också fattat tycke för Maybelline’s Color drama i “Berry Much”. […]

6 FOTD – Nabla Cosmetics:

[…] Maybelline Color Drama Fab Orange […]

Kommentera här: