Mac - Brooke Shields Beauty Icon 2014

mac-brooke-shieldsMAC Brooke Shields Collection October 2014  Sverige Honibeauty Mac släpper en ny kollektion vid namn "Brooke Shields Beauty Icon"  under hösten/vintern 2014, en kollektion med förpackningar som går i grått och orange och vars produkter inspireras av Brooke Shields. För er som inte vet vem Brooke Shields är så kan jag dra den korta varianten, hon är en amerikansk skådespelerska/modell som varit med i allt från That 70's Show till Suddenly Susan. Hon har gjort det mesta och hon har varit igång sedan barnben. Jag tyckte att hon var snygg på 80'talet och jag tycker att hon är lika snygg nu så jag gillar att man väljer att samarbeta med någon som varit med i branschen länge! Produkterna sägs vara utvalda av Brooke själv för att kunna skapa sminkningar till både dag och natt, och i kollektionen finns något till nästan alla delar av ansiktet + ett gäng nagellack. Som vanligt har jag inga priser/förväntat släppdatum men jag uppdaterar detta inlägg med information när jag får det. Trots att jag har två av nyanserna i Gravitas paletten(Shroom & Carbon) så är jag helt enormt sugen, den ser verkligen användbar ut.. Både brynpennan och brow set har jag sedan tidigare och gillar båda. Lets go! MAC-Brooke-Shields-Gravitas-Eyeshadow-Palette

Gravitas Brooke Shields Eyeshadow Palette(1325 kr): 

Pretty (Soft Golden peachy beige, Satin)

Soft Brown (Soft golden peachy brown, Matte, Permanent)

Expensive Pink (Pink with duochrome, Veluxe Pearl, Permanent)

Clove (Mid-tone golden brown ,Satin, Permanent)

Satin Taupe (Taupe with silver shimmer, Permanent)

Canter (Soft neutral gold, Frost)

Luscious (Neutral bronze, Frost)

Antiqued (Ash brown with bronze, Veluxe Pearl, Permanent)

Psyche (Shimmering golden olive ,Frost)

Carbon (Intense black, Matte, Permanent)

Shroom (Soft beige with shimmer, Satin, Permanent)

Persuade (Mid-tone cool grey brown, Matte)

Plummed (Shimmering dark plum, Veluxe Pearl)

Lofty (Cool blackened brown, Satin)

Pepper (Dark charcoal, Velvet)

MAC-Brooke-Shields-Lipstick-Lipglass  

Lipstick(265 kr): Excite (Bright orange red, Cremesheen) & Gospel (Sheer rich burgundy, lustre)

Lipglass(250 kr): Artful (Soft midtone coral) & Knockout (Bright orange red)

MAC-Brooke-Shields-Pearlfushion-Shadow-Mortal-Trusted Instinct

Veluxe Pearlfusion Shadow Palette(435 kr): Mortal (Beige, Peach, Pink-peach, Brown & Plum) & Trusted Instinct (Beige, Taupe, Plum, Brown & Grey)

MAC-Brooke-Shields-Nail-Lacquer

Nail Lacquer(195 kr): Pricey (Deep Burgundy, Cream) & Dignity (Soft Coral, Cream)

MAC-Brooke-Shields-Bronzing-Powder-Colour-Base-Duo

Bronzing Powder (265 kr): Scone (Neutral tan)

Cream Colour Base duo (??): Cherished (Bright coral pink/Soft burgundy rose)

MAC-Brooke-Shields-Brow-Pencil

Veluxe Brow Liner(190 kr): Brunette (Muted mid-tone grey)

Brow Set(170 kr): Clear

Opulash(190 kr): Optimum Black

Kommentarer:

1 Mac Release Kalender » Honi Beauty:

[…] Brooke Shields Beauty Icon (??, Höst/Vinter 2014) Promobilder […]

2 Skincare by Malin R:

Åh Brooke Shields, en riktig beauty icon! Jag har alltid varit avis på hennes bryn och kindben. Jag håller med dig, ögonpaletten ser enormt fin ut, den måste jag kika närmare på när den kommer ut i butik.

3 Sofies skönhetsblogg:

Är också väldigt sugen på paletten!

4 Ann-Sofie/Colour it:

En riktigt bra beauty icon! Hon är grym. :-)
Älskar de fina paletterna.

5 Paivy:

Åh, den stora paletten såg verkligen superfin ut! Verkligen ha-begär!

Kommentera här: