Mac - A Novel Romance 2014 (Pure Fiction Lipglass + Switch to Blue ECES)

Mac-A-Novel-Romance Jag tänkte att det är bäst att vara snabb på bollen när det kommer till dessa produkter eftersom trots ett släppdatum som heter 8:e Oktober så har hela kollektionen under gårdagen dykt upp på Maccosmetics.se. Produkterna kommer fortfarande att dyka upp den 8:e i butik men online har man alltså valt att lägga ut produkterna redan! Jag har två produkter från kollektionen att visa er; Electric Cool ögonskuggan "Switch to Blue" samt ett lipglass i nyansen "Pure Fiction". Vi kan börja med Switch to Blue, jag föll nästan av stolen när jag öppnade paketet men nu känner jag mig mest bara förvirrad. Det här är nog något av det mest mystiska i ögonskuggeväg som jag någonsin har testat. Själva skuggan känns lite som en hård mousse och om man trycker ner fingret i den så blir det en grop som inte försvinner. Skuggan kan INTE appliceras med borste, borsthåren plockar överhuvudtaget inte upp nog skugga och om man väl får lite skugga på borsten så vill skuggan inte appliceras till huden. Här är det alltså fingrarna som gäller! Electric Cool skuggorna fungerar inte heller jättebra varken ovanpå krämskuggor eller vissa primers. Längre ner i inlägget finns det en bild där jag bär bägge produkter och på den bilden har jag först applicerat Switch to Blue med fingret över hela locket och lite uppåt. Sedan har jag tagit en ren blendingborste och blendat ut kanterna så att det inte ser så skarpt ut. Eftersom man då blendar bort lite av intensiteten så har jag klappat på lite extra skugga på det rörliga locket. Den är lite knepig och "hal" att använda men nyansen är väldigt vacker. G Inget för den som är otålmodig! Läppglanset heter Pure Fiction och beskrivs som en "mid-tone violet pink" och den beskrivelsen tycker jag är spot on. Det är ett läppglans med krämformula som är ljuvt rosa men drar över mot lila utan att bli -för- lila (Inte för att något kan bli FÖR lila, just sayin..). Känns behagligt på läpparna och nyansen är klädsam på nästan alla. Det jag gillar med detta är att man kan variera om man vill ha det lite mer skirt eller om man vill ha mycket färg, det är lätt att bygga upp önskad täckning och lika lätt att bara dutta på lite för en hint av färg. Läppglanset kostar 185 kr och Electric Cool skuggorna kostar 195 kr. Om man är sugen på  ögonskuggor från denna kollektion så rekommenderar jag dock starkt att man kikar närmare på paletterna istället. Mac-A-Novel-Romance2 Mac-A-Novel-Romance3 Mac-A-Novel-Romance4

Kommentarer:

1 Elin:

Vet du när Artificially Wild-kollektionen kommer ut i Sverige? :) På nätet eller i butik.

Svar: Är redan ute, släpptes den 8:e! Såg att kollektionen var en dag försenad så den var ute online igår eftermiddag. http://honibeauty.com/2014/05/09/mac-release-kalender/ Där har du alla datum!
[email protected]

2 Maria:

Alltså älskar din look, men huuuuuur svårt låter det inte att applicera skuggan, och dessutom på mina små grisögon!!! Herregud min fingerblomma på lillfingret är för tusan större än mitt ögonlock ....

Svar: Det kan verkligen vara en utmaning, man ska bara köra med fingrar och utan primer och så får man blaffa på lite :D
[email protected]

3 Lovisa:

Man får fasiken vara uppmärksam då man vill ha något. POOF så har de fått in sakerna. i fredags släpptes både brooke shields och the matte lip och drae you to... så ehm får verkligen kolla varje dag för få tag på rocky horror :(. Bu och inom ett dygna svarar de ju inte. OCh kundtjänst vet som vanligt ingenting haha.

Svar: Det är så himla tråkigt! :( Men du, jag har skrivit upp mig till deras nyhetsbrev, då får du ett mail ungefär en timme efter kollektionerna kommer upp. Om det inte är en jättepoppis kollektion så brukar det mesta finnas kvar när jag får mailet!
[email protected]

Kommentera här: