Isadora Brow shaping gel&Brow styling wax pen

brow-shaping-gel-isadora1.png Isadora uppdaterar bryn-produkterna med två nya spännande produkter; Brow Styling Wax Pen och Brow Shaping Gel. Man har tidigare haft en produkt som liknar Brow Shaping Gel som hette Brow Styler, Brow Styler hade dock en väldigt maffig borste och var svår att använda om man hade smalare bryn då man för det mesta bara fick brynprodukt på huden istället för på brynhåren. Brow Shaping Gel kommer i fyra nyanser (Eller tre, en är transparent) som heter Transparent, Light Brown, Dark Brown och Cashmere. Jag har testat både Light Brown och Dark Brown och tycker än så länge att detta är en toppenprodukt. Produkten kommer i en liten mascaratub med en yttepytteliten borste som man busenkelt kan borsta igenom brynen utan att få kladd överallt. Light brown är en perfekt vardagsnyans för mig medans Dark Brown blir väldigt skarp, om jag applicerar en brynpenna under och sedan Dark Brown ovanpå blir resultatet dock bra. Jag har ju våldsamt bleka bryn så jag måste liksom fylla i alla tomrum på huden innan jag målar själva brynhåren.Om man tar för mycket produkt kan brynen kännas lite styva, men det löser man enkelt genom att borsta igenom brynet med en ren borste. Den andra produkten som släpps är en Brow styling wax pen, en vaxpenna i eyelinerform som antingen kan användas för att fixera brynen (Utan övrig produkt på) eller ovanpå andra brynprodukter för att håren ska ligga där man vill. Mitt första intryck var att själva vaxet var väldigt hårt men jag har efterföljande tänkt att man då får lite mer kontroll över hur mycket vax man faktiskt vill ha på brynen. Jag har testat liknande produkter där det har varit all-or-nothing men här kan man liksom bygga upp önskad mängd snarare än att man sitter och hoppas på att brynen inte ska se ut som ett snigelspår. Brow Styling Wax Pen kostar 79 kr och Brow Shaping Gel kostar 109 kr. Finns ute i butik redan nu.

brow-shaping-gel-isadora2.png61 Light Brown & 62 Dark Brown

brow-shaping-gel-isadora3.png61 Light Brown & 62 Dark Brown

Kommentarer:

1 Kerstin:

Jag gillar den färgade gelen himla mycket! Ett bra budgetfynd :)

2 Emma:

Jättefina färger på dig, verkar mycket intressant :)

Kommentera här: