Honi har kris del 2

10665709_798583410164525_3561972815459087575_n Som jag hade på känn så återvänder jag härmed med del två ur serien "Honi har kris", såhär lagom till min 27-års-dag. I första delen använde jag Directions hårfärg i nyansen Lilac, idag har jag dopp-färgat håret med Directions hårfärg i nyansen Fire. Det lila försvann relativt snabbt ur håret (Försvann helt, faktiskt, kvar blev bara mina blekta toppar). Fire är en KNALLRÖD färg som liksom bara pockar på uppmärksamhet samtidigt som den är höstig och eldig. Jag har inte blekt hårtopparna igen utan bara dragit nytta av den blekning jag gjorde när jag färgade topparna lila. Jag har inte upplevt någon skada alls av Directions hårfärger faktiskt, dom känns snarare vårdande och har en behaglig doft som mest bara luktar balsam. Jag applicerade Fire i håret, ungefär tre centimeter under där jag ville att dipdyen skulle sluta, sedan använda jag en gammal hårfärgsborste och "tuperade" håret mellan det röda och min naturliga hårfärg för att få till en snygg övergång. JAG GILLAR! Gillar'u?

Kommentarer:

1 Lackert:

Super snyggt och passas ju perfekt nu i höst

Svar: Jättehöstigt, håller med! Tack!
[email protected]

2 Dane:

Jättesnyggt! :D Ska själv färga håret med just Directions Fire imorgon, men hela håret! Har haft antingen Pillarbox Red eller Vermillion Red hittills, men gillar inte att mitt hår ser rosa ut när det tvättas ut... XD

Svar: MItt håller på att tvättas ur nu, tycker mest att det ser kopprigt ut, men det kanske har att göra med att jag är rödlätt i håret till att starta med.
[email protected]

3 Ann-Sofie/Colour it:

Sååå himla coolt och det passar dig ju sååå bra. :-)

Svar: Tack raring!
[email protected]

4 Maria:

Så otroligt himla snyggt, jag älskar det! Om du har lust så har jag kvar en oöppnad Carnation Pink, kan skicka den till dig, maila om du vill ha den <3

Svar: Men hej vad jag var långsam på att svara på kommentarer då! Det behövs inte raring, har hittat en säljare som var superduperbillig :-) Kanske borde testa rosa ändå...
[email protected]

5 Lojs:

Urtjusigt!
Har inte heller riktigt märkt att Directions eller liknande semipermanenta skadat håret. Snarare tvärtom. Har vid flertalet tillfällen haft i hårfärg, packat in håret i plast och sedan sovit med det. Vid urtvätt dagen efter är det som att skölja ur en hårinpackning. :D

Svar: Jag har precis samma uppfattning, tycker det är skönt att det bara tvättas ut också (även om den röda tar lite längre än den lila).
[email protected]

6 Helen F:

Helt underbart!

Svar: Tack!
[email protected]

7 Gisela:

Fan vad läckert! Tycker nästan det passade dig bättre än det lila :)

Svar: Jag funderar på att färga hela håret med den här färgen :D
[email protected]

8 kerstin:

Jättefint, jag gillar!

Svar: Blev så nöjd!
[email protected]

9 Läst i veckan – v 40 » Kajalpennan:

[…] Honi har kris och kick ass hår […]

Kommentera här: