FOTD - Halo

halo-eyes1.png halo-eyes2.png halo-eyes3.png halo-eyes4.png   Det blev en lite höstigare look idag, jag var sugen på att använda den nya Vintage Romance-paletten och den mörka vampiga Color Drama-pennan från Maybelline och så blev det! Idag har jag gjort en look med så kallade "Halo Eyes", man applicerar en ljus skugga på mitten av locket och en mörk skugga på både inre och yttre delen av locket. Sedan gör man samma på den nedre fransraden och blendar bort alla skarpa kanter. Tekniken kan användas med massor av olika slags kombinationer, om ni är nyfikna så kan jag med fördel göra en pictorial eller liknande där jag förklarar mer ingående! För övrigt så har jag gjort en video på min youtube-kanal där jag visar hur alla Color Drama pennor ser ut på läpparna, eftersom jag redan gjort ett inlägg om dessa så länkar jag bara till videon i detta inlägg för er som är nyfikna. Videon hittar ni här.

Produkter:

  • Too Faced Shadow Insurance
  • Sleek Vintage Romance palette
  • Max Factor Kohl pencil - Black
  • L'Oreal Volume Million Lashes
  • Maybelline Master shape brow pencil
  • Isadora Undercover Face Primer
  • Max Factor Xperience foundation 40
  • Nyx Blush Taupe
  • Mac Supercontinental Blush
  • Maybelline Color Drama Berry Much

Kommentarer:

1 Kerstin:

Superfint! Jag gillar verkligen hur du placerat skuggorna!

Kommentera här: