#DBPalma14 Dag 1 - Fredag

DBPalma I torsdags flög jag till Stockholm och sov på soffan hos en vän för att tidigt om morgonen på fredagen ta en buss ut till Arlanda där jag mötte upp ungefär 25 skönhetsbloggare, journalister och annat branschfolk. Det var dags för en spännande beauty-resa till Palma som Daisy Beauty's Kicki och Sam hade anordnat. Produktpresentationer från L'Oreal, Essie, Maybelline stod på agendan ihop med en spännande föreläsning från SHR's Annica Joensuu.  Vi landade på Mallorca på förmiddagen och åkte buss in till Hotell Mirador som ligger precis vid hamnen. Nära till det mesta och en riktigt mysig utsikt, speciellt från terassen där vi åt frukost varje dag. Jag fick bo i ett tjusigt rum på åttonde våningen med raringen Little Miss Consumer, vi hade det mycket trevligt inte bara med varandra men även med balkongrannarna (Aida, Beleza, Linda Hallberg)som vi satt och pratade med hela nätterna. Eftersom vi är helt galna i skönhet allihopa så var det ett gäng som samlades för att först äta lunch och sen gå en runda på stan och kika på vad Palma kunde erbjuda i sminkväg. Vi hittade både L'Occitane och Rituals vägg i vägg och längre ner på samma gata hittade vi höjdpunkten Beautik som var en mindre butik med massor av spännande märken som t.ex. Sleek, Real Techniques, NYX, Essence etc. Jag var (tydligen) för exhalterad så jag tog inga bilder i butiken, den var liten men fullproppad med roliga grejer.  Sephora var något av en besvikelse men vi kikade ändå in och kollade på utbudet (Samma eller tråkigare än i Sverige). Jag har shoppat en del så det kommer upp ett inlägg eller en videoblogg med en haul när jag har lyckats packa upp väskan! Stay tuned för dag 2, konferensdagen där massor av roliga nyheter presenterades!

Deltagare med blogg:

Little Miss Consumer Jennifer Ruuska  Aida Agneta från Skönhetsredaktörerna ELLE-Maria Purity Beleza Linda Hallberg Linn Herbertsson Wysteriia

Kommentarer:

1 Maria:

Tack för att du stod ut med mitt humör <3 hoppas på att vi ses snart igen.

Kommentera här: