CND - Modern Folklore höst 2014

1 I augusti släppte CND höstkollektionen "Modern Folklore" både i shellac och i Vinylux-lack. Jag har fått hem alla lack i vinylux-versionen och tänkte visa er lite swatches. Det fokuseras på härligt murriga och mörka nyanser i både lila, vinrött och blått blandat med några mer klara nyanser i guld, orange och rött. Nyanserna känns verkligen höstigt mysiga och jag får genast lust att lacka naglarna, dricka te och bädda ner mig med en mysig film i soffan eller gå en tur bland höstlöven. Fine Vermillion är definitivt det lack som jag tycker är höjdpunkten i kollektionen, en riktigt glödande orange som nästan blir metallisk på naglarna. Övriga lack känns också väldigt sofistikerade och eleganta men just Fine Vermillion har något lite extra som jag gillar. Jag har lovat ett inlägg där jag har CND's Vinylux på naglarna i 7 dagar så att ni kan se hur dessa håller, det kommer! Jag har så mycket roliga lack att testa så det har hamnat lite i skymundan men jag lovar att ta tag i det snart, jag vet att det var några av er som var intresserade av att se. Lacken kostar 135 kr/stk och säljs på salonger samt på ICGroup.se.

Vilket lack tycker du är snyggast?

2.pngIndigo Frock, Fine Vermillion och Locket Love

5.pngPlum Paisley, Crimson Sash och Rose Brocade

3.pngIndigo Frock, Fine Vermillion, Locket Love, Plum Paisley, Crimson Sash och Rose Brocade

Kommentera här: