CND - Gilded Dreams Collection 2014

cnd-gilded-dreams-collection-holiday-2014 I Oktober släpper CND en lite mindre kollektion med tre lack som har fått namnet Gilded Dreams, blingiga festlack till höst och vinter. Kollektionen släpps både i Shellac (Görs på salong) samt 7-dagars-lacken Vinylux. Jag har alla tre nyanser från Vinylux serien och tänkte att vi skulle kika lite närmare på dom. Lacken kostar 135 kr/stk. Det lack som jag kastade mig över var duokroma skönheten Dazzling Dance som skiftar mellan poolblått och ljust lila, basen är dessutom fullproppad med prismatiskt glitter som skiftar beroende på ljuset. Dazzling Dance är väldigt skirt, på bilden där jag har swatchat lacket på naglarna så har jag tre lager lack men ett fjärde hade behövts för att täcka nagelns kant helt. Jag tror att det här kan vara en bra kandidat om man vill köra layering med Vinylux-lacken, jag ska testa på några avom dom nyanser jag har och så får jag återkomma med resultatet! Övriga två lack är inte fy skam dom heller, Grand Gala är en kameleont som beroende på ljuset skiftar mellan en varm guldig nyans eller en nyans av roséguld. Snyggt och udda, dock väldigt väldigt svårt att fånga på bild. På bilden överst i inlägget kan man ana roséguldet på den del där flaskan är i skugga. Grand Gala behövde också tre tunna lager för optimal täckning men var väldigt lättlackat. Min oväntade favorit ur kollektionen är Chiffon Twirl vars nyans är ett slags mellanting mellan roséguld och bronze. Täckte på ETT lager och kändes helt galet lyxigt och glittrigt på naglarna. I fullt solljus ser det mer taupe-färgat ut medans det i skugga antar en varmare och mer rosa nyans. Snyggt!

cnd-gilded-dreams-swatches-2014Dazzling Dance, Grand Gala & Chiffon Twirl

cnd-dazzling-dance-gilded-dreams-2014Dazzling Dance (3 lager)

cnd-grand-gala-gilded-dreams-2014Grand Gala (3 lager)

cnd-chiffon-twirl-gilded-dreams-2014Chiffon Twirl (1 lager)


Kommentarer:

1 Emelie/Nails and all that jazz:

Så fina! Jag har inte testat Vinylux-lacken ännu, är hållbarheten så bra som utlovas? Tänkte att de i så fall skulle vara utmärkta semesterlack, så jag slipper måla om hela tiden och släpa massa nagellacksgrejer... :)

Kommentera här: