BH Cosmetics - Forever Nude palette

bhcosmetics-forever-nude-palette1.png Bildspam vare här! För ett par dagar sedan fick jag lite oväntat ett paket från webshoppen Brallis som ville uppmärksamma att dom har tagit in märket BH Cosmetics i sortimentet. BH Cosmetics är ett märke som har funnits ett bra tag i USA och som är mest kända för sina paletter (88-paletter i alla möjliga variationer t.ex.) och jag har länge varit sugen på att testa några av deras produkter. Paletten jag har fått hem heter Forever Nude och innehåller produkter till både ögon, läppar och ansikte. I paletten finner vi sex ögonskuggor i både mattare och skimrigare utformanden, två läppisar, två rouge samt det som jag antar är en matt highlighter men som jag är för ljus till (På mig blir den hudfärgat.. fniss). Skuggorna har lite varierande kvalitet, nummer ett på andra raden är torr och jävlig, helt omöjligt att ha och göra med.. Däremot är dom mer skimrigare skuggorna mycket mer krämiga och har rikligt med pigment. Bägge läppisar kändes behagliga på läpparna och rougen var också väldigt tjusiga (om än lite mesiga med pigmenten). Nu är jag ju palett-junkie deluxe och därför har jag (oftast) några väldigt specifika krav på utformningen av en palett. Att ha två krämprodukter (Läppisarna) så nära puderprodukter och dessutom utan möjlighet för att täcka över dom (Vissa paletter har ett litet lock över krämprodukterna) är ingen höjdare enligt mig så det är egentligen bara en fråga om tid innan jag har både rouge och puder i läpp-produkterna. Jag tror dock att detta är en bra start-palett för någon som kanske inte vet så mycket om smink men som gärna vill testa lite olika nyanser både på rouge, skugga och läppar utan att behöva investera en halv yeti för att få användbara vardagsprodukter. Till sminkningen nedan har jag använt bägge skuggor på övre raden samt den helt mörkaste. Jag har även använt det högra rouget och den vänstra läppprodukten. Skuggorna är applicerade ovanpå primer och rouget är applicerat på en bas av Face It Power Perfection BB-cream. Jag har faktiskt också använt highlightern men som ni kan se så är den precis samma nyans som mitt bleka nylle så den syns visst inte alls. Paletten kostar 165 kr och finns hos t.ex. Brallis.se. bhcosmetics-forever-nude-palette2.png bhcosmetics-forever-nude-palette3.png bhcosmetics-forever-nude-palette4.png bhcosmetics-forever-nude-palette5.png bhcosmetics-forever-nude-palette6

Kommentera här: