Shopping: EcoTools Fresh&Flawless brush set

ecotools-fresh-flawless-complexion-set-brushes.png ecotools-fresh-flawless-complexion-set-brushes2.png ecotools-fresh-flawless-complexion-set-brushes3.png ecotools-fresh-flawless-complexion-set-brushes4.png Jag har absolut definitivt inte nog borstar (ironi) så därför klickade jag hem ett set med borstar från EcoTools som kostade 15 dollars när jag surfade runt på iHerb(Affiliatelänk) häromveckan. Settet innehåller fem borstar som är gjorda till ansiktet (Men som du såklart också kan använda till ögonen) och det här är några gudomligt mjuka små skapelser må jag säga. Metallen på borsten har ett mönster som piffar upp lite och ser snyggt ut. Borsthandtagen är lite kortare än normala borstar men det är inget som stör mig direkt, det gör för det mesta att jag föredrar att ta EcoTools borstar med när jag reser eftersom dom är lite mer kompakta i storleken. Full Powder känns jätteliten nu när jag är van till gigantborsten från RealTechniques(som typ kan pudra hela mitt ansikte med ett svep) men jag tror att den kommer vara perfekt till rouge, highlighter eller shading. Metallen på borstarna är återvunnet aluminium, träet är bambu och borsthåren är (som alltid med EcoTools) Cruelty Free. Min första EcoTools borste(Angled eyeliner) använder jag fortfarande väldigt flitigt och jag tycker att alla borstar jag har testat håller bra kvalitet. Jag köpte ett set redan 2011 och använder fortfarande alla borstar, ni kan kika in settet här.

Kommentarer:

1 Emma:

Ser sköna ut, dessutom väldigt snygga

2 Lackert:

Snygga borstar :) Eco tools är riktigt bra, så mjuka och prisvärda

Kommentera här: