Rosa Onsdag Recension: Missha The Style Sheer Fluid Blusher"Aurora Pink"

missha-sheer-fluid-blusherJag håller på att testa mig igenom en massa roliga asiatiska skönhetsprodukter och eftersom det är Rosa Onsdag idag så passar det utomordentligt att vi kikar på ett rosa rouge. Missha är ett skönhetsmärke från Sydkorea som säljer både hudvård och smink. Jag har ett flytande rouge som heter "Sheer Fluid Blusher" i nyansen Aurora Pink. Rouget är precis som namnet antyder väldigt flytande och kommer därför i hygienisk pumpförpackning. När jag applicerar denna slags rouge så pumpar jag ut ungefär en halv pump på handryggen och applicerar därifrån rouget med E.L.F's Small Stippling Brush (Som är det bästa jag vet till både kräm/flytande rouge). Aurora Pink är väldigt skir och passar bäst på dig som är ljusare, på medium hudtoner och mörkare skulle rouget nästan inte synas. Rouget finns i fyra nyanser och Aurora Pink är visst den som är ljusast i skalan, någon av dom övriga nyanserna passar säkert mycket bättre på mörkare hudtoner alltså! Nyansen är väldigt smickrande och ger en lätt rosa "flush" på kinderna som är väldigt naturlig. Hållbarheten var bra på min hud, den sitter kvar där jag applicerade den när jag kommer hem efter 6--8 timmar på språng. Formulan är dock lite mer återfuktande så det kan vara ett problem med att den glider runt på er som har mer oljig hud (Min är torr). Det här är en sådan produkt som jag skulle använda till vardags, lätt att slänga på, svår att överdosera/göra fel med och snygg till alla slags looks. En höjdare på detta bleka nylle! missha-sheer-fluid-blusher2
  •  Pris: 119 kr
  • Mängd: 10 ml
  • Finns i: 4 nyanser (Aurora Pink, Morning Rose, Sugar Apricot och Vivid Coral)
  • Finns hos: Bonnybonny.se
  • Mitt betyg: 4/5.

Kommentera här: