Recension: The Body Shop"Shea Body Scrub"

the-body-shop-shea-body-scrub.png En av The Body Shop's Beauty Musthaves för höst och vinter 2014 är Shea Sugar Body Scrub, en oljebaserad skrubb med salt, socker, sheasmör och sojaolja. Innehållet vittnar alltså om att det är rikligt med fukt vi snackar om samtidigt som sockret och saltet ger lite riv så att man kan skrubba bort alla döda hudceller. Skrubben som sådan är väldigt mild så om du är en person som gillar MASSOR av riv så kan det vara värt att komplementera med en tvättduk (Jag gillar små mini-handdukar från Jysk eller Ikea som är både billiga och bra). Doften är lite söt och nötig utan att vara allt för stark, definitivt en produkt som både män och kvinnor kan använda. Efter användning känns min hud mjuk och återfuktad, oljan stannar kvar lite på huden så jag behöver nästan inte applicera body lotion efter jag har duschat. Det enda man ska akta sig för är att oljan kan göra dusch och badkar blixthalt, så ni ska inte ramla, okej? Skrubben kommer i en burk gjord av plast med skruvlock, och även det kan vara lite problematiskt när det handlar om olja och skrubbkorn. Jag har flera gånger upplevt att jag har haft svårigheter med att både öppna och stänga då en liten del av skrubben satt sig i skruvgängorna och skapat kaos. I överlag tror jag att detta kan vara en bra mild skrubb till dig som är torr hela tiden eller säsongvis, doften är trevlig och man känner sig väldigt återfuktad även efter man har sköljt av skrubben.
  • Pris: 195 kr
  • Mängd: 200 ml
  • Mitt betyg: 3/5
the-body-shop-shea-body-scrub1.png

Kommentera här: