Recension: Anastasia Beverly Hills Brow Stencils

anastasia-beverly-hills-brow-stencil.pngIdag har jag en lite mer annorlunda produkt att visa er, ett paket bryn-"stencils" från Anastasia Beverly Hills. Jag har haft dessa liggandes jättelänge nu och funderat på att använda dom flera gånger, men det kändes bökigt och som ett extra steg som jag inte tyckte jag behövde. Men nyfikenheten tog vist överhand för här sitter jag med en metalliskt lila mustach och röda bryn efter att ha testat alla fem stencils på ögonbrynen (Och på överläppen tydligen, eftersom jag ville se om man kunde använda dom till mer än bara brynen..). Plasten som dessa är gjorda av är mjuk och medgörlig samtidigt som den har en bra stabilitet. Den glider inte av huden utan klistrar sig nästan fast om man håller den mot huden, inte så att det är svårt att få bort dom men bara så att du känner att du har mer kontroll. Med i paketet kommer det fem bryn-stencils som passar till olika storleker och längder av bryn, det gäller alltså att pröva sig fram för att hitta den form som passar bäst. Mitt i brynet sitter det en liten plastremsa som gör att plasten inte ska lyfta sig så efter du har lyft bort din stencil så kommer du ha ett litet glapp i brynet, men det fyller du enkelt i med din brynprodukt. Jag har testat dessa med brynpenna, brynpuder och något dip-brow liknande (Har dock inte dipbrow tyvärr) för att se vilken produkt som ämnade sig bäst till användning av dessa och jag tycker absolut att en brynskugga är det enklaste och snabbaste. Man kan ta en stor fluffig ögonskuggeborste och liksom trycka ner skugga på brynen utan att man behöver vara rädd för att få det precis överallt. Jag fastnade till sist för  Petite Arch som passade mina bryn relativt bra men som inte var lika lång på den inre sidan som jag hade önskat, men det kan man ju rätta till. I överlag tycker jag att det här är en sådan produkt som är bra om man antingen inte har några bryn och vill att dom ska bli jämna och symmetriska eller  om man är bryn-novis och aldrig kan få till det.  För den som är van att redan fixa sina bryn kanske det här är överkurs, jag tyckte dock att det var en kul grej och skulle definitivt kunna tänka mig att använda dessa då och då. Brynen blir liksom så skarpa och jämnt perfekta, och just denna nivå av skarphet är det svårt att få till själv. Nackdelen med dessa är priset, man ska verkligen ha användning för dessa och veta med sig att man kommer att använda dom ofta för priset ligger på 215 kr för ett paket med fem. anastasia-beverly-hills-brow-stencil2.png anastasia-beverly-hills-brow-stencil3.png anastasia-beverly-hills-brow-stencil4.png
  • Pris: 215 kr/paket
  • Finns hos: Kicks etc.
  • Mitt betyg: 3/5

Kommentarer:

1 Lackert:

Köpte ögonbrynsmallar en gång och testa men tyckte bara det blev krångligare med det. Först ska man hitta rätt ställe att sätta dom på och sedan ska man lyckas hålla kvar dom när man målar i, så det var inget för mej. Kanske funkar bättre om nån annan gör det än å göra det själv

2 ANNELI BERGMAN - KRISTALLKRONA:

kanske skulle testa dessa... är så kass på att måla mina bryn..

3 Emma P:

Jag har testat dem men gillade dem inte alls tyvärr. Föredrar att frihanda alla dar i veckan...

4 Sara:

Jag tror du skulle testa High Arch. Försök passa den efter att så mycket strån ska få plats i som möljigt. Jag var själv helt säker på att jag skulle ha Petite, men bytte till High och älskar det! Efter ett tag vet man ju exakt vart man ska sätta den och då tar brynen 5 min att göra :)

Ett annat tips är också att använda den ljusa delen av skuggan och fylla i snabbt. Därefter ta bort och fixa till brynet utan stenciler, när man har mallen :)

Svar: Jag har testat allihop och tycker helt klart att petite passar mina bryn bäst, high arch gjorde att jag såg förvånad ut 24/7 haha! Tycker inte det blir lika skarpt och fint om man fyller i med den ljusa och sen "efterjobbar", ska jag arbeta frihand kör jag helt klart hellre med en dipbrow liknande produkt eller penna. Brow Wiz är min favorit men den har just tagit slut, buu! :( Tack för dina tips!
[email protected]

Kommentera här: