New in: Isadora Smoky Eye liner + Shadow blender

isadora-smoky-eye-liner-waterproof-shadow-blender.png Isadora har nyligen släppt en ny serie eyeliners som fått namnet "Smoky eye liner", en vattenfast eyeliner som man ska kunna sota med den medföljande sudden på andra sidan. Jag är helt överens med Isadora om att dessa eyeliners är vattenfasta, jag har burit den svarta under ett par dagar för att se hur den höll och har inte haft några klagomål alls. Det är verkligen högpigmenterade och krämiga pennor vi snackar om här, och jag var väldigt glad när jag såg att alla pennor var matta. Det enda jag saknar är en nude och en vit i denna formula! Om man ska sudda dessa så rekommenderar jag inte att man använder sudden, det tar för länge och under tiden så hinner eyelinern torka. Jag använder en borste istället (Har testat ett par olika) och alla har fungerat bra förutom om jag har använt en fluffigare borste. Om eyelinern hinner torka så smular den av om du försöker sudda ut den ändå, har den torkat så har den torkat! Man får applicera lite och sudda, applicera lite mer, sudda osv. för att det inte ska torka och börja smula men jag tycker att hållbarheten helt klart är värd det. Isadora släpper också en ny borste (Är det Isadora's nya svarta det här med att släppa borstar?), en blendingborste i gethår (Jag använder till 99% syntetiska borstar) som känns mjuk men som är skuren lite knepigt. Jag trimmade av ett gäng hår som var på vift för att det inte skulle sticka ut långa hår på underliga ställen. Kvaliteten känns i övrigt bra och jag har inte upplevt att den fäller vid tvätt änsålänge. Pennorna kostar 99 kr/stk och finns i tre nyanser. Shadow Blender Brush kostar också 99 kr. isadora-smoky-eye-liner-waterproof-shadow-blender1.png

Kommentarer:

1 Lackert:

Bra med matta pennor då det nästan är glitter eller skimmer i dom flesta, är sugen på den gråa så den måste spanas in. Föredrar åxå helst syntet borstar och blev lite förvånad när jag insåg att en del av Isadoras borstar har äkta hår, lite besviken med faktiskt

2 Isadora – Rock & Romance (Höst 2015):

[…] Sotiga grå nyanser till ögon, mörkt bärigt lila till naglarna och mellanrosa till läpparna för att bryta av lite från dom mörka sotiga ögonen. Jag har testat dom sotiga pennorna sedan tidigare och är verkligen förtjust, ni kan se swatches på den grå från denna look och den bruna från Bohemian-looken i detta inlägg.  […]

Kommentera här: