Maybelline Color Show Vinyl 2014

maybelline-color-show-vinyl.png Innan Maybelline's Color Show Vinyl-kollektion totalt försvinner från lackhyllorna i butikerna tänkte jag att vi skulle kika lite närmare på hela kollektionen. Vinyl-kollektionen innehåller fem lack i krämformula som torkar ner till en semi-matt lite gummiliknande finish. Det blir alltså inte glossy-glossy men inte heller helmatt som en svart tavla. Jag tycker att konceptet är jättekul, textures är alltid på tapeten inom lackvärlden och det var ett tag sedan jag såg gummi-lack. Jag är hiskeligt trött på liquid sand-lack nu så det ska verkligen vara ett helt extraordinärt sandlack för att jag ska bli uppspelt över finishen igen. Om man vill kan man med fördel slänga på ett lager matt eller glansigt topplack och på så sätt kunna få tre olika looks ut av ett och samma lack. Själv är jag väldigt förtjust i off-white-grå Grey Beats som är härligt krispig i nyansen samtidigt som den är lite mjukare än tippexvitt. Resterande lack är fina men nyanserna är lite oinspirerade, rött och rosa ser vi ju överallt. Det hade varit kul med ett chartreuse-färgat eller limegrönt lack med samma finish! Kika in hos bloggkollegorna Little Miss Consumer och Fröken Rosa för att se vad dom tycker om lacken. Lacken kostar 39 kr/stk och har funnits i butik sedan vecka 36.

maybelline-color-show-vinyl2.png400 Grey Beats, 401 Teal The Deal, 402 Pink Punk, 403 Record Red & 404 Black to the Basics

maybelline-color-show-vinyl3400 Grey Beats, 401 Teal The Deal, 402 Pink Punk, 403 Record Red & 404 Black to the Basics

Kommentarer:

1 Maria:

Tack för länken <3

Kommentera här: