Mac Studio Nail Lacquer - Matte overlacquer

mac-studio-nail-lacquer-matte-topcoat.png Tidigare i år gjorde Mac om formulan på deras nagellack (Prisa gudarna, ni har säkerligen sett mig gnälla om Mac's lack tidigare) för att göra hållbarheten bättre och applikationen enklare. Man har gett nagellacken en ny borste som ska hjälpa nagellacket att få en snyggare yta på ett enklare sätt. Jag har fått hem ett ex av Studio Nail Lacquer Matte Overlacquer, ett matt topcoat som förvandlar vilken som helst manikyr från high-shine till snyggt krit-matt. För att demonstrera har jag nedan lagt ett tunnt lager Matte Overlacquer på L'Oreals Fuschia for Life, ett lack som verkligen är högblankt. Det tog inte mer än en minut så hade lacket gått från glossy-glossy till helmatt, det gillas! Jag är för övrigt ett stort fan av krämlack+glitterlack+matt topplack, det är en kombination som blir helt underbar och som jag gång på gång återkommer till. Mac's nya Studio nail lacquer finns tillgängliga från den 8 Oktober och kommer finnas permanent i sortimentet. Lacken kostar 150 kr/stk och kommer finnas i 42 varianter, det inkluderar olika topplack och finishes. mac-studio-nail-lacquer-matte-topcoat1.png

Kommentarer:

1 Sellwins Beauty:

Riktig toppen produkt!:)

2 Lackert:

Matt kan ju vara så snyggt emellanåt. Tror att jag ska ha ett av HMs matta toplack

Kommentera här: