Mac - No Faux Pas Lipstick (Heirloom Mix 2014)

mac-heirloom-mix-sverige-2014-no-faux-pas.pngIdag är det Rosa Onsdag igen och då passar det ju bra att jag visar er ett kommande läppstift från Mac som är just Rosa. No Faux Pas beskrivs som en "Hot Pink" i matt formula och kommer med julkollektionen Heirloom Mix som släpps på "All locations + Online" den 8:e November. Heirloom Mix är kollektionen med alla "Singelprodukter" men det finns också två kollektioner som endast innehåller olika sets och kits med pigment, borstar och paletter. Förpackningarna är glansiga och svarta med massor av glitter som man kan känna på ytan av förpackningen. Läppstiftet är trots den matta formulan trevligt krämigt men jag kan inte uttala mig om hållbarheten ännu eftersom läppstiftet landade i brevlådan för bara ett par timmar sen (Jag är en Beauty Blogging Ninja!). Det har dock hållt bra igenom både ett glas juice och en banan så än så länge känns det bra. Jag ÄLSKAR den fina förpackningen och har kikat in resterande delar av kollektionen, det finns två Mineralize rouge samt ett pigment-set som jag är väldigt sugen på. Jag har inte lagt upp några promobilder på varken Heirloom Mix eller dom övriga julkollektionerna, är det något ni skulle vara intresserade av?

mac-heirloom-mix-sverige-2014-no-faux-pas1.png mac-heirloom-mix-sverige-2014-no-faux-pas4Candy Yum-Yum & No Faux Pas (Flash). Candy Yum-Yum & No Faux Pas (Indirekt solljus)

mac-heirloom-mix-sverige-2014-no-faux-pas5.pngNo Faux Pas & Candy Yum-Yum

mac-heirloom-mix-sverige-2014-no-faux-pas6 mac-heirloom-mix-sverige-2014-no-faux-pas7

Kommentarer:

1 Mac Release Kalender » Honi Beauty:

[…] Heirloom Mix LE (8 November, All Locations + Online) No Faux Pas Swatches […]

2 Carolina:

Åh va snyggt! Detta kommer jag garanterat vilja köpa när det kommer ut :)

3 Hannah:

JA! Vill se resten av kollektionen. Visa! :)

4 Mac – Heirloom Mix 2014 (Holiday) » Honi Beauty:

[…] ni inte sedan tidigare har sett mitt inlägg där jag visar läppstiftet No Faux Pas från denna kollektion så finner ni inlägget här, där kan ni även se bilder på det fina glittret på förpackningarna. Kollektionen släpps den […]

Kommentera här: