Upcycling: Förvaring till eyeliners

eyeliner book 3.pngUtöver ögonskuggor så är eyeliners en av mina största laster i livet. Billiga, dyra, svarta, färgglada, uppskruvbara, vässbara, I love them! Eftersom att min samling är lite.. större än hos normala människor så har jag alltid problem med att hitta en specifik eyeliner eller en specifik nyans så för ett tag sedan beställde jag hem ett pennfodral till 48 pennor som jag fick hem för ett par dagar sen. Efter jag tog dessa bilder så hittade jag ett par fler så nu har jag bara två platser kvar, och jag har inte lagt in mina filtspetspennor, ögonbrynspennor osv. Det är bara eyeliners i pennform! Jag är så himla nöjd med detta upplägg, jag har en svart eyeliner framme i sminkbordet som är den eyeliner jag försöker använda upp eller den eyeliner som jag gillar mest för tillfället. Om jag vill ha en annan nyans så är det lätt att bara kika in i denna och få en överblick. Jag har sorterat mina eyeliners efter färg, svarta ihop, bruna/guldiga/bronziga ihop, blå/turkos/teal/gröna ihop och lila/rosa/plommon ihop. Ett upplägg som fungerar bra för mig! Jag ville egentligen bara visa att förvaring och organisation ibland kan skapas från oväntade håll, upcycling när det är som bäst! eyeliner book   eyeliner book 2.png

Kommentarer:

1 Nina:

Smart!! Måste sno ideen till alla mina pennor som ligger och skräpar

Svar: Så skönt att ha allt på ett ställe och sorterat efter färg!
[email protected]

2 My Nail Polish Online:

Oh, så smart! Måste också fixa något liknande :)

3 kerstin:

Så överskådligt och bra!

4 Lackert:

Smart ide, lätt och snabbt att hitta den man vill ha

Kommentera här: