The Body Shop - Red Musk EdP och Perfume Oil

the body shop red musk perfume parfym sverige.pngEtt av The Body Shop's senare tillskott i parfymhyllan är Red Musk. TBS själva beskriver doften som okonventionell, skandal på flaska och utan blommor. Det här är alltså en doft som är lite djärvare än dom gurk/citron/äppel-dofter som jag normalt använder och trivs med. Jag gillar Red Musk, vars doftnoter består av Peppar (Toppnot), Kanel (Hjärtnot) och Tobak (Basnot).. Men jag gillar den absolut inte alltid. Jag ska vara på ett lite speciellt humör för att jag ska trivas med Red Musk och den lite tunga kryddiga doften, men när jag väl är på just det humöret så stortrivs jag verkligen. Det finns många tyngre dofter som gör att det känns som att man har ett parfym-moln hängandes under dagen men Red Musk är tung utan att bli för mycket. Doften håller bra på min hud under dagen och doften utvecklas på ett spännande sätt. Jag rekommenderar definitivt att ni kikar in och doftar om ni gillar lite kryddigare dofter!

Priser:

  • Eau De Parfum 60 ml (525 kr)
  • Perfume Oil 30 ml (340 kr)
the body shop red musk perfume parfym.png

Kommentera här: