Recension: Nyx - Macaron lippie"Lavender"

nyx macaron lippie lavender sverige, recension.pngMin förkärlek för lila gör att jag ibland köper på mig produkter som inte riktigt fungerar som vardags-smink (men som jag såklart inte kan låta bli ändå). Det senaste tillskottet till lila samlingen är Nyx's Macaron Lippie i nyansen Lavender, en väldigt ljus kall lila nyans. Nyansen är väldigt udda men också väldigt rolig, jag har ingenting liknande i min samling. Läppstiftet kräver lite extra kärlek då den har en tendens till att bli lite ojämn på läpparna men det löser man med att antingen applicera en eyeliner i liknande färg på läpparna eller en lip eraser (concealer fungerar också bra). Läppstiftet som sådan är väldigt krämigt och hållbarheten är inte mer än okej. Detta är en produkt som man får dubbelkolla i spegeln då och då eftersom det blir väldigt tydligt om man har råkat smeta lite utanför t.ex. och krämigheten gör att färgen försvinner snabbare än t.ex. ett matt läppstift. En superkul nyans som jag ibland använder om jag gör lila ombre-läppar! nyx macaron lippie lavender sverige, recension2.png nyx macaron lippie lavender sverige, recension3 nyx macaron lippie lavender sverige, recension4.png
  • Pris: Ungefär 70 kronor inklusive frakt från eBay
  • Finns hos: eBay och kommer visst snart dyka upp på nya webbshoppen Nyxcosmetics.se snart.
  • Mängd: 4,5 gram.
  • Mitt betyg: 3/5

Kommentarer:

1 Sellwins Beauty:

Snyggt!

Kommentera här: