Recension: Maybelline Master Graphic eyeliner

maybelline-master-graphic-eyeliner.pngUnder Palma-resan presenterade Maybelline en ny eyeliner som heter Master Graphic, en snedskuren filtspetseyeliner i svart. Eyelinern är skapad så att det ska vara lätt att få till maffiga streck samtidigt som att den tunna spetsen också gör det möjligt att skapa tunna linjer. Precis som namnet antyder är eyeliner gjord till att skapa grafiska eyeliners, men den fungerar bra till vardags också. Ibland har jag nästan bara stämplat på min eyeliner om jag bara haft lust till att markera fransarna och det fungerar jättebra. Färgen är intensivt svart och glossig, och jag har inte upplevt några problem med att tippen torkat ut halvvägs igenom en sminkning som systern "Master Precise" har tendens till att göra. Hållbarheten är helt okej men jag hade gärna önskat att den var mer vattenresistent. Eftersom jag har torr hud så upplever jag inte att jag har några problem med att den smittar av sig på brynbenet eller liknande men jag kan tänka mig att ni som har oljigare ögonlock kan få lite problem. Normalt brukar jag bara tycka att denna slags eyeliners är gimmicks (Hej Benefit Push-up liner) men denna tycker jag faktiskt presterar utöver förväntning. Jag har testat denna under en månad ungefär och får fortfarande bra svärta och flöde från tippen. maybelline-master-graphic-eyeliner1.png maybelline-master-graphic-eyeliner2.png

maybelline master graphic sandra öjeland sminkningSminkning på Emma gjord utav makeupartisten Sandra Öjeland

maybelline master graphic eyeliner review recension.png
  • Pris: 99 kr
  • Finns hos: Kicks, Åhlens etc.
  • Mitt betyg: 4/5

Kommentera här: