Recension: Maybelline Big Eyes Liner

maybelline big eyes eyeliner liner.pngIdag ska vi kika på "Big Eyes Liner" från Maybelline, en dubbel-liner med en matt svart och matt vit nyans. Pennan som sådan är lite mer chunky än en vanlig eyeliner så man får inte till lika precis applikation med denna om man vill göra en tunn skarp eyeliner. Jag har faktiskt testat denna rätt mycket då jag är helt insnöad på sotiga vingade eyeliners just nu. Jag applicerar den svarta lite slarvigt och suddar sedan ut och formar min eyeliner som jag vill ha den. Den vita pennan applicerar jag som en inliner på nedre fransraden för att öppna upp och ljusa upp ögat lite extra. Eftersom jag är väldigt ljus i hyn så fungerar den vita bra på mig men om man har mörkare hudton än mig så skulle jag rekommendera en hudfärgad eyeliner istället, den vita blir liksom för vit så det ser inte naturligt ut mer. I överlag tycker jag att det är en bra produkt som håller bra på mig under dagen. Pennan är vässbar men man behöver en "jumbo"-vässare då den är större än vanliga eyeliners. H&M och Isadora har jumbovässare som jag gillar. Jag hade dock önskat en lite annan utformning på locken då dom faller av i tid och otid, dom sitter inte "tight" nog. Nu är jag sugen på att testa "Big eyes"-mascaran också! maybelline big eyes eyeliner swatches.png  
  • Pris: Ca 99 kr.
  • Finns hos: Kicks, Åhlens, H&M etc.
  • Mitt betyg: 4/5

Kommentarer:

1 kerstin:

Verkar inte så dum, men jag hade gärna sett en variant i brunt och benvitt...

Kommentera här: