Recension: L'Oreal False Lash Wings Intenza

loreal false lash wings intenza mascara recension.png loreal false lash wings intenza mascara recension1.pngJag är väldigt förtjust i många av L'Oreals mascaror och på sista tiden har jag hårdtestat nytillskottet False Lash Wings Intenza som är en uppdaterad version av redan existerande False Lash Wings. Enligt L'Oreal är skillnaden mellan Intenza och Originalet att Intenza ger mer extravaganta, intensiva och större fransar. Mascaran kommer med en väldigt udda assymetrisk borste, jag har inte sett något liknande förut. Istället för att vara rund i omkrets som normala mascaraborstar är så är den ena sidan platt och den andra sidan mer spetsig, och det tycker jag faktiskt funkar väldigt bra. Jag kan maffa på mascara med den platta sidan och sedan "kamma" ut fransarna och få snygg separation med den spetsigare sidan. Underbart fluffiga, bäcksvarta och maffiga fransar! Hållbarheten upplever jag som bra, jag bor (som ni vet) i Danmark där det är lika fuktigt som i England och har inte haft problem med att mascaran har smittat av sig eller smulat. Om man har lite mer oljiga ögonlock så tror jag dock att det kunde vara ett problem att mascaran smittar av på brynbenet om man har väldigt långa fransar. Ni får en bild från en väldigt udda vinkel, men jag tyckte att den visade resultatet från mascaran väldigt bra! Jag använder inte fransböjare så jag kan tyvärr inte säga något om huruvida FLW-Intenza håller böjen bra! false lash wings intenza eyes.png
  • Pris: 175 kr.
  • Mängd: 7 ml
  • Finns hos: Kicks, Åhlens etc.
  • Mitt betyg: 4/5

Kommentarer:

1 Camilla:

Jag älskar den här mascaran! Helt oväntat, för jag brukar inte vara så himla jätteförtjust i L'Oréals mascaror. Den här vill jag dock aldrig någonsin byta ut, så jag hoppas att den får hänga kvar ett tag i sortimentet.

2 Beauty Couture - Enisa:

Intressant. Dock är mitt problem just långa fransar, blir lätt svart under brynen, om mascaran smittar av sig lätt. Hehe

3 Lackert:

Fransarna ser ju så där riktigt kolsvarta ut som man vill ha dom, snyggt :) Borsten ser ju lite skum ut men antar att man vänjer sej och att det kanske känns svårt i början med den innan man fått in tekniken

4 Emelie/Nails and all that jazz:

Den här såg spännande ut! Har inte riktigt hittat min mascarafavorit ännu, jag byter märken titt som tätt. Denna kanske kan vara en värdig kandidat :)

Kommentera här: