NOTD - OPI"Going my way or Norway?"(Nordic 2014)

opi nordic going my way or norway.png opi nordic going my way or norway2.png opi nordic going my way or norway3.pngIdag har jag kamelfärgade "Going my way or Norway?" från OPI's Nordic-inspirerade kollektion på naglarna. Lacket täckte bra på två lager men jag tyckte inte att formulan flöt ut lika bra som jag tycker att OPI's formula för det mesta gör. Färgen är inte min kopp te, den är för varmtonad och skär sig därför med min kalltonade hud. Kamelfärgat har aldrig varit en favorit hos mig, det känns som att det är för "mittimellan" och om jag ska bära kamelfärgade naglarna så ska formulan vara perfekt, och det är den inte här tyvärr.

Vad tycker du om denna slags nyanser?


Kommentarer:

1 Gelic' nail art:

Jag gillar sånt här rent generellt, letar efter lite brunare toner också och jag kan tänka mig att detta passar min hud. Men jag förstår vad du menar.. har vissa "nudes" som jag inte alls passar i, färgen skär sig mot huden så det stänker om det.

Kommentera här: